گذری بر زندگینامه شهدای انقلاب در استان مرکزی؛

عروج به وقت بهار انقلاب/روایتی از جوان ۱۶ ساله‌ای که ۲۲ بهمن به شهادت رسید

شهید محمدرضا جعفرآبادی همزمان با روز پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۵۷ با شهادت مزد مجاهدت‌های انقلابی خود را گرفت.
کد خبر: ۹۴۹۰۴۳۳
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ بهمن ۱۳۵۷ سالروز عروج ملکوتی هزاران لاله ای است که با خون هایشان رنگ سرخی به تنه انقلاب پاشیدند و فریاد استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را برای همیشه در بلندای تاریخ طنین انداز کردند.

بی‌شک اگر فداکاری و ایثارگری شهدا نبود انقلاب ما امروز با این صلابت و اقتدار در جهان مطرح نبود؛ شهدایی که سر دادن اما ذره‌ای از خاک وطن را ندادند، شهدایی که خون دادند تا امروز ایران ما با اقتدار قله‌های پیشرفت و توسعه را یکی پس از دیگری طی کند و به خاری تبدیل شود در چشم دشمنانی که تاب دیدن ایران قوی را ندارد.

یکی از دلیرمردان شهرستان خمین شهید محمدرضا جعفرآبادی است که در تظاهرات روز ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ به شهادت رسید.

شهید محمدرضا جعفرآبادی در ۱۸ خرداد ۱۳۴۱در روستای جعغرآباد از توابع شهرستان خمین به دنیا آمد. پدرش ابراهیم، کشاورزی می کرد و مادرش زهرا مانند اکثر مادران خانه دار بود و در کار کشاورزی کمک حال همسرش بود.

محمدرضا عد از اینکه سواد خواندن و نوشن را در حد دوره ابتدایی در مدرسه آموخت، تحصیل را رها کرد و به کار نجاری مشغول شد.

در روزهای بهمن ۵۷ که ایران سراسر در تب و تاب انقلاب می‌سوزد، او نیز در جمع مردم تهران در تظاهرات علیه رژیم سفاک پهلوی حضور پیدا می کند و ا مشت های گره کرده فریاد استقلال و آزادی را سر می دهد؛ و در نهایت در بهار انقلاب بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار