مزرعه پرورش ماهی در قفس دریایی در شهرستان دیر افتتاح شد

مزرعه پرورش ماهی در قفس دریایی با سرمایه گذاری حدود ۲۵۰ میلیارد ریال، ظرفیت اسمی ۵۰۰ تن و اشتغال‌زایی ۲۰ نفر هم‌زمان با دهه مبارک فجر در فاصله ۳ مایلی دیر به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۴۸۸۶۱۶
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴

مزرعه پرورش ماهی در قفس دریایی در شهرستان دیر افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر، عقیل امینی مدیرکل شیلات استان بوشهر صبح امروز در مراسم افتتاح مزرعه پرورش ماهی در قفس گفت: در سایت پرورش میگو بردستان با ۲۲۰ هکتار زمین امسال ۸۳۵ تن تولید داشته که بیشتر تولید به کشور قطر صادر شده است.

 

مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: در شهرستان دیر در بخش کشاورزی با حمایت تسهیلاتی که از بنیاد برکت به کشاورزان ما داده شده در آب های ذخیره کشاورزی پرورش ماهی کپور داشتیم که در این شهرستان دو کارگاه تکثیر میگو با ظرفیت هرکدام ۱۰۰ میلیون قطعه کلید خورده است که هرکدام با ۵۰ درصد پیشرفت در حال اجرا است‌.

 

امینی اذعان کرد: در غرب شهرستان دیر دو منطقه دمیگز و جبرانی بیش از ۵۰ هکتار زمین استعداد یابی شده که با مجموعه فرمانداری و منابع طبیعی و شیلات پیگیر اجرایی این طرح هستیم.

 

وی با بیان اینکه در خورخان بردخون ۲۳۰۰ هکتار زمین با موافقت های اولیه از محیط زیست کسب شده است بیان کرد: مجموعه ای متراکم با ۴۰۰۰ مزرعه ۲ و نیم هکتاری که در طول سال حدود ۲۰ هزار تن تولید و ظرفیت ۴ هزار نفر اشتغال‌زایی دارد.

 

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: بیش از ۸ مجوز ماهی در قفس با ظرفیت ۶۵۰۰ تن برای شهرستان دیر به ثبت رسیده است.

 

امینی افزود: پروژه ای که امروز افتتاح خواهد شد پروژه ماهی در قفس است که ۴ قفس در آن جانمایی شده است که قفس ذخیره سازی بالغ بر ۱۴۰ هزار بچه ماهی ذخیره شده است و انتظار می رود در پایان دوره ۷۰ تن برداشت داشته باشیم.

 

مدیرکل شیلات استان بوشهر خاطرنشان کرد: همینطور که شهرستان دیر بزرگترین بندر صیادی کشور است انشاالله به روزی برسیم که به عنوان بزرگترین بندر آبزی پروری نیز از آن یاد شود.

 

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار