دهه فجر فرصت مناسبی برای مرور دستاوردهای انقلاب است

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: گرامیداشت دهه مبارک فجر فرصت مناسبی برای مرور دستاوردها و آشنایی اقشار مختلف مردم بویژه نسل جوان با جایگاه جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف نظامی و علمی در جهان است.
کد خبر: ۹۴۸۷۵۵۵
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان،  همزمان با فرارسیدن ۱۲ بهمن آغاز دهه مبارک فجر، زنگ انقلاب در ساعت ۹ و ۳۳ دقیقه صبح امروز/چهارشنبه/ با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، استاندار سیستان و بلوچستان به صورت نمادین در کانون شهید مسلم کیخا زاهدان به نمایندگی از هشت هزار و ۶۰۰ مدرسه این استان نواخته شد.

حسنعلی میرعبدی در این مراسم اظهارداشت: رفع تبعیض، ایجاد فرصت برابر با هم بودن، با هم آموختن، زندگی کردن و اندیشیدن همه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که باید قدران آنها بود.

وی با اشاره به جایگاه والای جوانان و نوجوانان در تداوم انقلاب اسلامی اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب بارها بر نقش دانش آموزان تاکید کردند و فرمودند «که امید کشور به آنان است».

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه تعلیم و تربیت گفت: آموزش و پرورش به همه مناطق این استان خدمات تعلیم و تربیت را برده است.

بازگشت امام خمینی (ره) به ایران واقعه ‌ای مهم در پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می رود، امام خمینی (ره) در ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ پس از ۱۴ سال تبعید به ایران بازگشت و در تهران مورد استقبال نزدیک به سه میلیون نفر قرار گرفت و این روز در تقویم رسمی ایران با عنوان روز آغاز دهه فجرانقلاب اسلامی تعیین شده‌ است.


حمید طریفی حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور در مراسم گلبانگ انقلاب به مناسبت چهل و چهارمین پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: شخصیت حضرت امام خمینی (ره) نمونه واقعی و حقیقی یک شخصیت تمام ساحتی و چندوجهی و یک الگوی تمام‌عیار برای تعلیم‌وتربیت است.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق تاریخی بزرگی که به دست مبارک امام خمینی (ره) برداشته شد و تا مرزهای کشور تا به امروز فراتر رفته و ادامه دارد و این نهال کوچک در دوران سخت تاریخ انقلاب اسلامی که بارها بر اساس توطئه‌هایی که دشمن داشتند مورد هجمه قرار گرفت؛ ولی اکنون به یک درخت تناور تبدیل شد.

طریفی حسینی با اشاره به ثمرات و برکات انقلاب اسلامی در دنیا گفت: تا به امروز کشورهای بسیاری از انقلاب اسلامی ایران الگوبرداری کردند؛ چراکه انقلاب‌های قبلی رویکرد بینشی متفاوتی داشتند و ماندگار نبودند.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور ادامه داد: مردم آمدند و بر اساس تعهدی که به ولایت و رهبری حضرت امام راحل داشتند این اتفاق بزرگ را رقم زدند و تاریخ‌ساز شد.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه امروز ما در منطقه و دنیا مرهون تلاشی‌های چهل و اندی سال دولت‌های مردمی و باتوجه‌به اصول و ارزش‌هایی که حضرت امام خمینی (ره) داشتند

ارسال نظرات
آخرین اخبار