خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس:

شعر دفاع مقدس ترکیبی از حماسه و عرفان است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در مراسم اختتامیه بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس گفت: شعر دفاع مقدس برانگیزاننده جان و ارتقادهنده روح بوده و ترکیبی از حماسه و عرفان است.
کد خبر: ۹۴۸۶۹۸۳
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سردار سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس فارس، در مراسم اختتامیه بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت که به میزبانی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس در مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس برگزار شد، اظهار داشت: شعر دفاع مقدس برانگیزاننده جان و ارتقادهنده روح بوده و ترکیبی از حماسه و عرفان است.

سردار کوشکی ضمن عرض خیرمقدم به حضار جلسه به ویژه جانشین بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس فارس و هیات همراه وی، امام جمعه شیراز، شاعران، پیشکسوتان دفاع مقدس و بزرگان ادبیات، میهمانان جلسه و خانواده‌های معظم شهدا و دیگر شرکت‌کنندگان در این مراسم بیان کرد: میزبانی از کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت فرصتی بود که به برکت خون شهدا و لطف الهی برای چهارمین سال متوالی نصیب استان فارس شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس فارس افزود: حال که ما وارث خون شهدا هستیم باید از این ظرفیت برای تبیین و معرفی راه و رسم شهدا استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس، منظومه و گنجی بی‌پایان است و شعر دفاع مقدس نیز هم روحیه‌بخش و هم تشجیع‌کننده و حماسه‌آفرین است خاطرنشان کرد: حال که خداوند این هنر و استعداد را در وجود برخی از شما شاعران به ودیعه نهاده باید از آن برای تبیین مفاهیم والای اخلاقی و اسلامی و انقلابی استفاده کنید.

سردار کوشکی افزود: شعر دفاع مقدس علاوه بر اینکه برانگیزنده جان است، ارتقادهنده روح بوده و ترکیبی از حماسه و عرفان است و حال که ما وارث خون شهدا هستیم باید از این ظرفیت برای تبیین و معرفی راه و رسم شهدا استفاده کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه شعر دفاع مقدس می‌تواند ما را به اوج رسانده و دلهای ما را نورانی کند افزود: امیدواریم با تثبیت و تقویت امنیت، آرامش و پبشرفت کشور رهروان خوبی برای شهدا باشیم و جوری عمل کنیم که دوستان و همرزمان شهیدمان خود به پیشوازمان بیایند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار