خبرهای داغ:
فرمانده حوزه حضرت مریم (س) همدان خبر داد

برگزاری نشست‌های بصیرتی و میز خدمت به همت بسیجیان در دهه فجر

همدان-فرمانده حوزه حضرت مریم (س) همدان از برگزاری نشست‌های بصیرتی و میز خدمت به همت بسیجیان حوزه حضرت مریم (س) همدان طی ایام الله دهه فجر خبر داد.
کد خبر: ۹۴۸۶۵۵۷
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵

سمیه زهره‌وند در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج در همدان اظهار کرد: روز پدر روزی است برای بزرگداشت پدرها و بهترین فرصت برای قدردانی از زحمات پدران بزرگوار که می‌توانیم با یک پیام، محبت خود را نثار وجودشان کنیم.

وی با بیان اینکه سالروز ولادت امیرالمومنین علی بن ابی طالب(ع) اولین امام شیعیان به عنوان روز پدر نامیده شده است، افزود: انتخاب ولادت سر سلسله امامت و پدر دو خوبان اهل بهشت امام حسن(ع) و امام حسین(ع) به عنوان روز پدر نشان دهنده مقام بلند ایشان است.

فرمانده حوزه حضرت مریم (س) همدان با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) فرمود «هر کس علی (ع) را دوست داشته باشد از حساب و میزان و صراط در امان خواهد بود، گفت: واجب بودن اطاعت و فرمان پذیری فرزندان از پدر حقوق ویژه‌ای است که اسلام برای تکریم و پاسداشت مقام پدران وضع کرده است که حضرت علی (ع) در این باره می‌فرماید «حق پدر آن است که فرزند در هر چیز جز معصیت خداوند از او اطاعت کند».

وی با اشاره به تقارن ایام الله دهه فجر و میلاد با سعادت امام علی(ع) گفت: به مناسبت این ایام ۲۰ برنامه شاخص به همت بسیجیان حوزه حضرت مریم(س) اجرا می‌شود که از مهمترین آنها می‌توان به برگزاری نشست‌های بصیرتی و سبک زندگی، میز خدمت، برگزاری یادواره شهدا، اهداء پرچم جمهوری اسلامی ایران به منازل و کسبه، پرده‌خوانی روزهای انقلاب و برپایی نمایشگاه عکس و دستاوردهای انقلاب اشاره کرد.

زهره‌وند خاطرنشان کرد:  دیدار و تقدیر از خانواده معظم شهدا، تقدیر از معلمان انقلابی، اهداء جوائزبه برگزیدگان مسابقه حفظ سوره فجر، پویش بوسه بر دستان پدر، برگزاری مسابقات فرهنگی و‌ ورزشی، وصیتنامه خوانی شهدا توسط نوجوانان، روایتگری و خاطره‌گویی دوران انقلاب، جشن تکلیف، تهیه کیک با تصویر پرچم ایران و توزیع بسته‌های فرهنگی از جمله دیگر برنامه‌های اجرایی است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار