خبرهای داغ:
سرهنگ بختیاری:

امروز لازمه حرکت ما در بسیج، مسائل فرهنگی است

همدان- جانشین فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: آن چیزی که امروز لازمه حرکت ما در بسیج است، مسائل فرهنگی است که رهبر معظم انقلاب دغدغه آن را دارد.
کد خبر: ۹۴۸۶۳۸۰
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ ابراهیم بختیاری در جمع کارکنان سپاه ناحیه همدان ضمن تبریک اعیاد رجبیه و دهه مبارک فجر اظهار کرد: آن چیزی که امروز لازمه حرکت ما در بسیج است، مسائل فرهنگی است که رهبر معظم انقلاب دغدغه آن را دارد که خواب را از چشمان ایشان ربوده است.

وی با بیان اینکه در این جنگ رسانه‌ای که دشمن در مقابل انقلاب اسلامی صف‌آرایی کرده باید بایستیم و سربلند بیرون بیاییم، افزود: در محور اول که مسائل فرهنگی است؛ ظرفیت عظیمی در شهرستان در اختیار ما است.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه دشمن غدار و نابکار، ناجوانمردانه وارد شده تا فرهنگ ورشکسته و مضمحل خود را به کشورهای درحال توسعه از جمله ایران تحمیل کند، گفت: باید در این زمینه ورود پیدا کنیم و برنامه‌ریزی داشته باشیم به خصوص در مورد جامعه هدف اصلی ما که نوجوانان و جوانان دانش‌آموز و دانشجو هستند و با برگزاری یادواره‌های شهدا، یادواره‌های دانش‌آموزی، نشست‌های بصیرتی و روشنگری این دل‌های پاک را با معارف انقلاب و دفاع مقدس آشنا کنیم.

وی ابراز کرد: محور دوم کار ما در سپاه ناحیه همدان در سطح شهرستان همدان، در حوزه فضای مجازی است که باید گردان‌های سایبری فعال و در حوزه جنگ نرم مسلح به دانش تخصصی شوند و با اتکای به اسناد بالا دستی قرآن کریم و نهج البلاغه حضرت علی(ع)، بیانیه گام دوم انقلاب و با جهاد تبیین در فضای مجازی حضور پیدا کنند.

بختیاری بیان کرد: محور سوم کار ما در حوزه بسیج، جهاد تبیین است اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند فریضه قطعی و فوری یعنی یک واجب عینی است که آحاد جامعه باید در این حوزه وارد شوند.

وی ادامه داد: در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هستیم که به فضل الهی از آثار و برکات این شجره طیبه، نه تنها ملت ایران بلکه ملت‌های منطقه و از آن فراتر در اروپا و آمریکای لاتین که روزی حیات خلوت آمریکا می‌شدند بهره می‌برند و امروز با بهره‌مندی از ثمرات انقلاب اسلامی ایران مقابل آمریکای جهانخوار ایستادند.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه همدان خاطرنشان کرد: دستاوردهای دولت انقلابی سیزدهم در حوزه‌های مختلف باید تبیین شود و این مطالبه رهبر معظم انقلاب از بسیج است که دستاوردهای انقلاب را بیان کنیم و روایت‌های صحیحی از دستاوردهای انقلاب داشته باشیم که دشمن فضایی پیدا نکند چراکه دشمن با همه توان یکبار دیگر مقابل ملت ایران و نظام اسلامی زورآزمایی کرد که خوار و ذلیل و ناامید برگشت.

وی عنوان کرد: دشمنان بعد از انتخابات ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی کردند که با ایجاد فتنه و اغتشاش بتوانند مملکت را دستخوش گرفتاری‌هایی کنند که با رهبری‌های حکیم دیده‌بان بیدار انقلاب، رهبر معظم و با حضور بی‌نظیر مردم در صحنه‌های مختلف به خصوص در تجمعات و راهپیمایی‌ها بعد از فتنه ۱۴۰۱ بر دهان دشمن زدند و این مسئولیت دست اندرکاران و کار مسئولین اجرایی کشور را سنگین‌تر کرده است که با این حمایت‌ها و پشتیبانی مردمی، کار خود را مضاعف کنند و برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم کمر همت ببندند.

بختیاری با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و برش ۱۰ ساله آن با عنوان سند اعتلای بسیج استدر راستای به ظرفیت رساندن پایگاه‌ها گفت: مردم یاری و محرومیت زدایی از اهداف مهم است که بسیجیان ما در قالب ۵۹ گروه جهادی سازماندهی شده و در مناطق محروم و کم برخوردار حضور پیدا کرده و نسبت به رفع مشکلات مردم اقدام می‌کنند.

وی گفت: در حوزه استمرار کمک‌های مومنانه و تامین جهیزیه برای زوج‌های جوان باید روش گذشته را با یک شتاب مضاعف دنبال کنیم که مردم احساس کنند بسیج در همه جا در کنار آنها است.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه همدان ادامه داد: در بحث جهاد تبیین و روشنگری با رویکرد دانش‌آموزی، برگزاری یادواره‌های دانش‌آموزی و نشست‌های بصیرتی، جلسات پرسش و پاسخ، تبیین معارف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی با دو فتنه برنامه‌ها اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه فتنه اول لباس تحریف یعنی لباس حق بر اندام باطل پوشاندن افزود: بیش از ۷۰ درصد شبکه‌های ماهواره‌ای تولید دروغ است و ما باید در مقابله با این هجمه سنگین با انقلاب رسانه‌ای تبیین کنیم و حقایق را بگوییم و قبل از اینکه دشمن ورود پیدا کند، معارف انقلاب را تبیین کنیم.

بختیاری اضافه کرد: فتنه دوم فتنه تطهیر است؛ که با پشتیبانی عناصر رذل و خبیث دشمن سعی می‌کنند رژیم منحوس و غرق در فساد پهلوی را تطهیر کنند که عده‌ای با حمایت پهلوی، سعی در تطهیر او دارند در حالی که آورده‌ای جز ذلت و سرافکندگی نداشته است، منابع دولت را به غارت بردند، فناوری در کشور وجود نداشت و اگر هم مسئله‌ای بود توسط مستشاران آمریکایی و اروپایی انجام می‌شد و دانش آن در اختیار ملت ایران نبود اما امروز به فضل الهی در حوزه تولید ایران مرزهای علم و دانش را درنوردید و افق‌های روشنی را رونمایی کرده است.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغالزایی روال معمول را با شتاب مضاعف و نقاط عطف جدید ادامه خواهیم داد، ابراز کرد: تاکنون حدود 7.5 میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶خوداشتغالی در قالب تسهیلات ۴ درصد با مدت بازپرداخت ۷ ساله جذب کردیم و به واحدهای خوداشتغالی خانگی و محدود واگذار شد.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه در توسعه فضاها و حوزه زیرساختی بسیج در سطح شهرستان نیز با هم افزایی و تعامل با دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلابی کار را پیش خواهیم برد، گفت: در حوزه مقابله و دفع آسیب‌ها و تهدیدات، عمق‌بخشی داخلی به عنوان راهبرد اصلی ما در حوزه جنگ نرم است که افراد را با معارف انقلاب آشنا کنیم و دشمن را در طراحی و اجرای برنامه‌های شوم خود مایوس و ناامید کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار