خبرهای داغ:
فرماندار بهار:

ما از ایده‌ها و نظرات سازنده صاحب نظران استقبال می‌کنیم

همدان-فرماندار شهرستان بهار گفت: خرد و عقل جمعی کارها را پیش می‌برد و از ایده‌ها و نظرات سازنده صاحب نظران استقبال می‌کنیم.
کد خبر: ۹۴۸۶۰۱۱
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، روح اله نباتی در نشست با جمعی از صاحب نظران، فعالان فرهنگی و اجتماعی شهر بهار با بیان اینکه مردم از خدمتگزاران خود انتظار همت و کار جهادی دارند، اظهار کرد: دولت سیزدهم همه تلاش خود را برای حل مسائل و مشکلات به کار گرفته و برخی از مشکلاتی که از سالیان گذشته بر حوزه کاری شهرستان سایه افکنده بود، برطرف شده است.

وی با اشاره به نقش تعیین کننده شهرستان بهار در عرصه‌های مختلف گفت: شهرستان بهار در پوشش بیمه‌ای صندوق کشاورزان روستاییان و عشایر رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است و کسب رتبه برتر در زمینه برف روبی توسط شهرداری بهار و کسب رتبه برتر شورای آموزش و پرورش بهار نشان دهنده کار و تلاش در این شهرستان است.

فرماندار بهار با بیان اینکه خرد و عقل جمعی کارها را پیش می‌برد و از ایده‌ها و نظرات سازنده صاحب نظران استقبال می‌کنیم، تصریح کرد: با توجه به رویکرد دولت مبنی بر فراهم کردن زیرساخت‌ها، تقاطع غیرهمسطح شهید زارعی که از سالیان گذشته نیمه تمام مانده بود با اقدامی انقلابی به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: احداث درمانگاه تامین اجتماعی یکی دیگر از مطالبات اهالی شهرستان بود که با تلاش همه مسئولین به بهره برداری رسید و آماده خدمات رسانی به مردم شریف بهار است و همچنین پروژه‌های نیمه تمام در سطح شهرستان در حال پیگیری است.

نباتی کاهش محسوس انتشار بوی نامطبوع از سوی واحدهای آلاینده در شهرک صنعتی بهاران را یکی از موفقیت‌ها برشمرد و گفت: در راستای برقراری آسایش مردم، واحدهای صنعتی آلاینده ملزم به نصب تجهیزات لازم شدند و همچنین بازدیدهای شبانه روزی از کارخانه‌ها ادامه دارد.

وی در پاسخ به وجود اختلاف بین مسئولین گفت: بنده به هیچ عنوان با احدی اختلاف ندارم، ما سرباز ملت و نظام هستیم،  دغدغه من فقط کار بوده و هست، تا وقتی که خادم مردم شهرستان بهار هستم سعی و تلاش خود را وقف خدمت به مردم شهرستان می‌کنم.

فرماندار شهرستان بهار اضافه کرد: سعی کرده‌ایم تا جایی که امکان دارد انتصابات بومی را در دستور کار ادارات قرار دهیم و در راستای ارتباط دو سویه با مردم و حل مشکلات برپایی میز خدمت را به مناسبات مختلف در سطح شهرستان داریم.

وی با تاکید بر گسترش گلخانه ها در شهرستان بهار گفت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی بر تجمیع گلخانه‌ها است و موافقت با ایجاد ۴ مجتمع گلخانه ۲۰۰ هکتاری در شهرستان بهار اخذ شده است که در این راستا زیرساخت آماده می‌شود.

نباتی اظهار کرد: قرار گرفتن شهر بهار در مسیر گردشگری می‌تواند زمینه جذب سرمایه‌گذاران را فراهم کند و با جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد خدمات جانبی و رفاهی می‌توان به ماندگاری مسافران و رونق شهر کمک کرد.

وی نبود زمین دولتی و مرغوبیت زمین های کشاورزی اطراف شهر را از مشکلات تأمین زمین مسکن ملی عنوان کرد و افزود: در سالیان گذشته در داخل شهر بهار زمین دولتی خریداری نشده است و مشکلاتی در تامین زمین مسکن ملی به وجود آورده است.

فرماندار شهرستان بهار به طرح مجموعه شهری همدان اشاره کرد و گفت: طرح مجموعه شهری همدان از سالیان گذشته تصویب شده و ابلاغ مجموعه شهری استقلال شهرستان بهار را نفی نخواهد کرد و در هر صورت، الحاق شهرستان بهار به شهر دیگری امکان ندارد و شهرستان بهار دارای تشکیلات سیاسی مستقل است و مستقل باقی می‌ماند.

وی خواستار توجه کشاورزان به کشت فراسرزمینی شد و گفت: کشت فراسرزمینی یکی از راهکارهای برون رفت از معضل کم آبی است و کشاورزان می توانند از ظرفیت کشورهای دوست و همسایه با توجه به اقلیم، خاک حاصلخیز و شرایط آب و هوایی بهره گیرند.

گفتنی است؛ در این جلسه صاحبنظران به برخی از مسایل و مشکلات شهر بهار از جمله گازرسانی به راه‌های اصلی بین مزارع و آسفالت راه بین مزارع، خالی بودن جای سمینارها وهمایش‌ها و جلسات آموزش ترویج کشاورزی در شهرستان، تسهیل در ارائه مجوز به انبارها، کنارگذر شمالی و غربی، احداث پاساژ و هتل برای جذب گردشگر، کاهش نظارت راهنمایی و رانندگی در برخی ساعات روز در سطح شهر، توسعه و افزایش امکانات پارک بانوان، احداث کتابخانه‌های محلی برای تقویت فرهنگ کتابخوانی، حریم سیاسی شهر بهار و طرح جامع ومجموعه شهری، آمایش سرزمینی، تشکیل ستاد امر به معروف ونهی از منکر در شهر بهار، هدایت و سرریز سرمایه‌ها به شهر بهار، احیا مغازه‌های منتهی به پلیس راه، تامین زمین برای مسکن ملی و پیگیری مسکن مهر سال‌های قبل، عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت وام فرزندآوری، حضور مسئولان ادارات در جمع نمازگزاران و مساجد برای پیگیری مشکلات شهر، مشکلات گردشگری و اداره میراث فرهنگی، تخصیص بودجه استخر بانوان، سرانجام جزیره شادی و... اشاره کردند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار