خبرهای داغ:

تحقق آرزوی ۱۷ ساله با امضای تفاهم‌نامه اجرای پتروشیمی گلستان

تفاهم‌نامه اجرای پروژه پتروشیمی گلستان امروز سه‌شنبه با حضور زنگانه استاندار گلستان ، عسگری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امضا شد تا تحقق آرزوی ۱۷ ساله مردم این استان به واقعیت نزدیک‌تر شود.
کد خبر: ۹۴۸۵۵۴۶
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳

تحقق آرزوی ۱۷ ساله با امضای تفاهم‌نامه اجرای پتروشیمی گلستان

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ طبق این تفاهم‌نامه مقرر شد هلدینگ خلیج فارس از طریق افزایش سرمایه در راه‌اندازی پروژه پتروشیمی گلستان سرمایه‌گذاری کند.

همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه استانداری گلستان متعهد شد فرایندها و اقدامات لازم را از طریق فرابورس برای واگذاری سهام مجتمع پتروشیمی گلستان، پس از افزایش سرمایه در چارچوب مقررات و ضوابط قانونی تسهیل و تسریع نماید.

تامین امکانات زیربنایی مانند آب، برق، گاز، تلفن و سایر زیرساخت‌های اجرا و تکمیل پروژه اخذ مجوزهای زیست محیطی و مجوزهای قانونی تامین خوراک گاز بر عهده استانداری گلستان است.

بر اساس این تفاهم‌نامه هلدینگ خلیج فارس تمامی اقدامات لازم در فرایند افزایش سرمایه تحت نظارت فرابورس را انجام خواهد داد و شرایط لازم را برای اشتغال‌زایی مناسب در منطقه و به کارگیری نیروهای متخصص و فنی بومی انجام خواهد داد.

ساخت پروژه پتروشیمی گلستان ۱۷ سال قبل با بیش از ۹۱ هزار سهامدار عمومی آغاز شد اما در طول سالیان گذشته گره های اجرای آن افزایش یافت.

مردم از پذیره نویسی ساخت مجتمع پتروشیمی گلستان در آبان ۸۵ استقبال گسترده ای داشتند و افزون بر ۹۴ هزار نفر سهام این شرکت را خریدند.

دولت سیزدهم و در راس آن رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه یکی از اصلی ترین برنامه های خود در گلستان را رفع گره کور پتروشیمی گلستان قرارداده و در طول حدود یک سال، این پروژه با امضای تفاهم‌نامه بین استانداری گلستان و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس وارد فاز اجرایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها