خبرهای داغ:
بازنشر/ توصیه شهید «باکری» به رزمندگان؛

استفاده از هر ثانیه عمر در جبهه ها

تبریز- سردار شهید «مهدی باکری» طی یک سخنرانی با سفارش رزمندگان به لزوم یادگیری ولو در شرایط جنگی، بیان کرده است: چه خوب است که الان که به جبهه آمده‌ایم از هر ثانیه‌ عمر خود استفاده بکنیم.
کد خبر: ۹۴۸۵۰۱۷
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سردار شهید «مهدی باکری» فرمانده لشکر 31 عاشورا در دوران دفاع مقدس، طی یک سخنرانی به تاریخ 24 فروردین 1363 در میان رزمندگان، آنان را به استفاده مفید از وقت حتی در شرایط جنگی فراخوانده است که بازخوانی این نکات، خالی از لطف نیست.

گزیده‌ای از متن این سخنرانی از کتاب «کلام عاشورایی» اثر «اسماعیل وکیل‌زاده» بازنشر می‌شود:

«برادران وقت‌هایشان را بیهوده صرف نکنند. درست است که یکسری نقص در کارهای ما هست برای اینکه جمعی که در اینجا هستند از اقشار مختلف، مدت مأموریت‌های مختلف و با مشکلات مختلف می‌باشند که اگر این‌ها بخواهند یک‌جا جمع شوند و برنامه‌های تعیین‌شده به راه بیفتد وقت می‌برد؛ ولی برادر من حالا که شما در اینجا حضور پیدا کرده‌اید چه بخواهیم و چه نخواهیم سه ماه پنج ماه و یا یک سال از عمر ما می‌گذرد، چه خوب است که الان که تشریف آورده‌اید از هر ثانیه‌ عمر خود استفاده بکنیم.

با مطالعه کردن و عبادت کردن و قرآن خواندن و آموختن حدیث و مطالبی را که نمی‌دانیم و با استفاده کردن از محضر برادران روحانی؛ هستند برادرانی که همه‌ مطالب را تا حدودی می‌دانند بایستی از این‌ها استفاده کنیم.

کلی مسائل و مطالب واجب و مستحب هست که هنوز فرصت نشده آن‌ها را یاد بگیریم و بالاخره حالا درگیر آن مسائل شدیم و در این‌جا فرصت هست. با بیهوده نشستن و خدای نکرده غیبت کردن و با بیهوده گوش کردن و به این‌جا و آن‌جا سر زدن با این جور کارها وقتمان را نگذرانیم و برای اینکه به تقدس بیش‌تر این محل توجه داشته باشیم و از حضور خود در این‌جا بیش‌تر استفاده کنیم وقتمان را آن‌قدر مسائل و مطالب اسلام هست، که حتی این وقت‌ها کفایت نمی‌کند، به آن‌ها بگذاریم و به هیچ‌وجه نگذاریم که وقتمان بیهوده هدر برود.»

ارسال نظرات
آخرین اخبار