خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام نجاری:

خداوند در ماه رجب رحمت خود را بر بندگانش فرو مى‌ريزد

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه هيچ ماهى در احترام و فضيلت به ماه رجب نمی‌رسد، گفت: خداوند در اين ماه رحمت خود را بر بندگانش فرو مى‌ريزد.
کد خبر: ۹۴۸۴۹۳۹
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
خداوند در ماه رجب رحمت خود را بر بندگانش فرو مى‌ريزد

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام الیاس نجاری در جمع کارکنان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه از سفارش‌هاى بسيار مهم و با ارزش رسول خدا (ص)، به همه مردم، غنيمت دانستن فرصت‌ها است، اظهار کرد: اين فرصت‌ها به قدرى ارزشمند است كه رسول اکرم(ص) در روايتی از اين فرصت‌ها به نسيم‌هاى ربانى، الهى و ملكوتى تعبير مى‌كنند.

وی با بیان اینکه نگذاريم فرصت‌ها همچون فرصت سلامتی و جوانی از دست برود، افزود: امام علی(ع) می‌فرماید اى مردم اينك، فرصت را دريابيد پيش از آن كه پشيمان شويد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه «قلب مؤمن، حرم خداست» و بايد خدا در آن باشد، تصریح کرد: پاك كردن دل، از غير خدا، نهايت پاكي دل است.

وی در ادامه با اشاره به فضیلت سه ماه رجب، شعبان و ماه مبارک رمضان عنوان کرد: در این ماه‌هاى پر برکت باید از نفحاتِ تجلّیاتِ محبوب که در حال وزیدن است بهره‏‌مند شد.

نجاری افزود: دو ماه رجب و شعبان، از سویی به طور حقیقی و تكوینی مدخل ورود رمضان هستند و از طرف دیگر نیز این دو ماه بستر و آمادگی برای ورود به ماه رمضان، و ماه رمضان نیز بستر و آمادگی برای ورود به شب قدر است و باید این مسیر طی شود تا انسان به لیله القدر برسد و ورود به آن وادی ضیافت، این ریاضت را به عنوان مقدمه می پ‌طلبد.

وی با اشاره به فضیلت ماه رجب گفت: امام کاظم (ع) می‌فرماید رجب، نهرى است در بهشت، كه سفيدتر از شير و شيرين‌تر از عسل است؛ هر كس يك روز از ماه رجب را روزه بگيرد، خداوند از آن نهر به او مى‌نوشاند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه هيچ ماهى در احترام و فضيلت به ماه رجب نمی‌رسد، تصریح کرد: خداوند در اين ماه رحمت خود را بر بندگانش فرو مى‌ريزد.

وی با بیان اینکه در روایت داریم که «ماه شعبان، ماه رسول خدا(ص) است»، گفت: بسیاری از بزرگان اهل معرفت، ماه رجب را آغاز تلاش و کوشش معنوی دانسته‌اند.

نجاری با بیان اینکه برای ورود به ماه رجب اعمالی توصیه شده است، گفت: از مهمترین سفارش‌ها «اعمال ایام البیض» (۱۳ تا ۱۵ ماه رجب) و اعمال ام‌داوود و برنامه اعتکاف است.

وی خاطرنشان کرد: دعا هنگام دیدن هلال ماه، غسل، زیارت امام حسین(ع)، عبادت، روزه گرفتن، کمک به مستمندان و... از دیگر اعمالی است که در این ایام سفارش شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار