امام جمعه شهرستان بهار:

قدرت ایران قدرت ایمان و تکیه بر خداوند متعال است

همدان-امام جمعه شهرستان بهار گفت: قدرت ایران قدرت ایمان، و تکیه بر خداوند متعال و با برنامه و درایت‌های حکیمانه مقای عظمای ولایت است.
کد خبر: ۹۴۸۴۶۵۸
|
۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام رضا مصباح با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: ماحصل زندگی انسان خدامداری است و کسب رضای الهی هدف دنیا است.

وی افزود: عالم وجود هدفمند است که انسان در رأس آن قرار دارد و هدف به زندگی انسان معنی می‌دهد و انسان برای رسیدن با هدف نیاز به حرکت دارد و بدون تربیت امکان‌پذیر نخواهد بود بنابراین باید تربیت منطقی و منطبق بر فطرت و در سایه قرآن و دستورات اهل بیت عصت و طهارت(ع) باشد که اگر درست صورت نگیرد و بر مدار هوای نفس بوده و منطبق بر عقلانیت و دستورات الهی نباشد در مسیر تعالی قرار نمی‌گیریم.

امام جمعه شهرستان بهار کرد: قرآن بهترین، کامل‌ترین، جامع‌ترین و منطبق‌ترین دستورالعمل برای خودسازی انسان است.

وی ادامه داد: باید برای سعادتمند شدن خدا را عبادت کنیم و از پرستش هوای نفس و شهوت و خودخواهی دور شویم و اعمال و رفتار خود را تزکیه کنیم.

مصباح با بیان اینکه آنچه انبيا(ع) به ما می‌گویند توحید خالص و پاک است و سرچشمه فیوضات رحمت خداست که باید به آن چنگ زنیم، گفت: فکر درست به انسان، حرکت درست نشان می‌دهد.

وی افزود: اسلام دین جامع است و تک بعدی نیست که فقط به معنویات دعوت کند و این باعث ترسیم غلط برخی از دین و دنیاگریزی می‌شود، اسلام دینی است که هم جنبه مادی و امورات دنیایی انسان و هم امورات اخروی انسان را در نظر می‌گیرد.

امام جمعه شهرستان بهار افزود: ماه رجب خدواند پیامش را به ما می‌رساند، ماه رجب قداست و حرمت دارد و فرصتی برای تزکیه و خودسازی است و به انسان ظرفیت می‌دهد و باید توفیق عشق به خدا را طلب کنیم و برای جذب معرفت و محبت الهی ظرفیت وجودی خود را گسترده کنیم و طهارت در ماه رجب است، پیغام خدا به ما این است که مشغول دنیا نشویم، بدانیم که فرصت در این دنیا محدود است و باید بندگی خدا کنیم و از حرف‌های لغو و بیهوده و آنچه ما را از خدا دور می‌کند پرهیز کنیم تا سعادتمند شویم.

وی بیان کرد: دشمن هزینه‌های هنگفت برای نابودی نظام و انقلاب کرده تا مردم را ضعیف و از نظام ناامید کند اما با غفلت از اینکه قدرت ایران قدرت بنیادین است و عمق راهبردی منطقه و نبض منطقه در ایران است، قدرت ایران قدرت ایمان، و تکیه بر خداوند متعال و با برنامه و درایت‌های حکیمانه مقای عظمای ولایت است و با این اعتقاد به خدا و ترسیم هدف و لبیک به ندای «هل من ناصر ینصرنی» به پیش خواهیم رفت و هیچ نگرانی نداریم.

مصباح با اشاره به حمله دشمن امروز به بازوی نظامی ایران، سپاه پاسدار انقلاب اسلامی که جان، حقیقت و حافظ و قلب تپنده نظام جمهوری اسلامی است، گفت: نظام، انقلاب، پاسداران و مردم ما متحد و منسجم  هستند و آمریکا کور خوانده است، همه متحد «مرگ بر آمریکا» را به لفظ شعار قرار می‌دهند تا در عمل مرگ آمریکا را رقم بزنند.

وی عنوان کرد: ما به وعده الهی و نصرت الهی ایمان داریم و بر مردم صبور و نجیب تکیه داریم و هیچگاه نباید غافل شویم چراکه باعث سقوط انسان می‌شود، هیچگاه خود را ایمن نبینیم چراکه ابن عباس‌ها و طلحه و زبیرها سقوط کرده‌اند و باید حواسمان را جمع کنیم.

امام جمعه شهرستان بهار تصریح کرد: مسئولیت مقام تاخت و ساز نیست، بلکه مسئولیت مقام خدمت است، برخی فکر کرده‌اند در این کشمکش، تضادها و اختلافات ایجاد شده به طرف مقابل ضربه می‌زنند غافل از اینکه،  در این اختلافات آنکه مشت می‌خورد مردم هستند و دین جوانان ما را می‌گیرند و مردم را ناامید می‌کنند و  باعث سواستفاده دشمن می‌شود و امروز از همینجا تمام مسئولین را به تقوا و اتحاد در خدمت رسانی و وحدت دعوت می‌کنم.

وی تصریح کرد: اگر بنا باشد فضایی ایجاد شود که مردم ضرر کنند نمی‌پسندیم، نباید مسئولین به واسطه نگاه به یگدیگر باعث ضربه مردم شهرستان بهار از نظر اقتصاد، امکانات و... شوند؛ اگر تقوا است تقوا در خدمت رسانی است، حقی که در این میان در درگیری‌ها ضایع می‌شود حق الناس است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار