خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین؛

قنات روستای مشکین آباد به همت جهادگران بسیج سازندگی استان احیا می شود

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین عنوان کرد: قنات روستای مشکین آباد توسط جهادگران سازمان بسیج سازندگی استان قزوین مرمت و احیا می شود.
کد خبر: ۹۴۸۴۵۱۱
|
۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴

قزوین_ سرهنگ امیرعلی حسینیانی مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین در بازدید از قنات‌ روستای مشکین آباد بیان کرد: قنات روستای مشکین آباد توسط جهادگران سازمان بسیج سازندگی استان قزوین مرمت و احیا می شود.

وی با اعلام این خبر اظهار کرد: قنات‌ مشکین آباد واقع در شهرستان قزوین با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و سازمان بسیج سازندگی استان قزوین توسط جهادگران و مردم احیا می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین افزود: این پروژه یک قنات تاریخی است که در صورت احیا و احداث آن مشکل آب زراعی منطقه نیز مرتفع خواهد شد.

سرهنگ حسینیانی با تاکید بر اهمیت استفاده از قنات ها اضافه کرد: وجود قنات های حفر شده علاوه بر جنبه‌های عمرانی، کار، تلاش و تنوع در محیط زندگی، از لحاظ تاریخی و فرهنگی نیز حائز اهمیت است.

وی عنوان کرد: در صورت بازسازی و لایه‌روبی، این قنات‌ها، نه تنها باعث استخراج آب‌های زيرزمينی می گردند بلكه اين سيستم باعث شيرين كردن اراضی شور مي‌شود.

وی با اشاره به دیگر مزایای قنات گفت: آبادانی كويرها، عاملی برای جلوگيری از سيلاب درون شهری، پرورش ماهی، جلوگیری از هدر رفت و صرف جویی در مصرف آب، تعادل زيستی و تغذيه مصنوعی لايه‌های آب‌دار زيرزمينی به روش مهار قنوات از دیگر ویژگی های آن است.

این مسئول در پایان گفت: با توجه به سیاست‌های مردمی و محرومیت زدایی این سازمان، راه سازی، پل سازی، ساخت مسکن، آب رسانی و خطوط لوله کشی آب کشاورزی و آشامیدنی در دستور کار قرار می گیرد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار