نایب رئیس انجمن روانشانسی اسلامی تاکید کرد

روابط صمیمی والدین تأمین‌کننده امنیت فرزندان

نایب رئیس انجمن روانشانسی اسلامی گفت: خانه و روابط صمیمی والدین تأمین‌کننده امنیت فرزندان است؛ فرزندانی که پدر و مادر آنها با هم اختلاف دارند، آسیب روانشناختی می‌بینند.
کد خبر: ۹۴۸۴۳۱۷
|
۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی هادی، نایب رئیس انجمن روانشانسی اسلامی در اجتماع "بانوان تمدن ساز" که به مناسبت گرامیداشت مقام مادر و زن در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد، به نقش زنان در تربیت فرزند، خانواده و فرزندآوری پرداخت و گفت: مادران زمینه‌ساز تربیت و همراهان عاطفی فوق‌العاده هستند.

وی خانه و روابط صمیمی والدین را تأمین‌کننده امنیت فرزندان دانست و افزود: فرزندانی که پدر و مادر آنها با هم اختلاف دارند، آسیب روانشناختی می‌بینند؛ روابط والدین با فرزندان در محیط خانواده، عنصرى اساسى براى رشد و تربیت فرزندان در تمام ابعاد وجودى آنان است. 

نایب رئیس انجمن روانشانسی اسلامی با بیان اینکه خانواده محبوب‌ترین کانون نزد خداوند است، تصریح کرد: خانواده سلول حیاتی جامعه است و اگر قرار باشد جامعه‌ای آباد شود، خانواده باید آباد باشد و اگر جامعه‌ای نابود شده، خانواده نابود شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین هادی ادامه داد: مهم‌ترین آرزوی هر پدر و مادر داشتن فرزندان شایسته، سالم، مؤمن و موفق است. اقتضای این آرزو، آگاهی و التزام به سبک فرزند‌پروری صحیح و متناسب با هنجارهای اسلامی است.

وی افزود: در خانه و خانواده اگر خانم‌ها توانستند تکیه‌گاه خوبی برای شوهر و فرزندانشان باشند، اینها بهترین زن خواهند بود. یکی از ویژگی‌های زنان خوب عالم همین بوده که غم را از چهره فرزندان و همسرانشان می‌زدودند.

نایب رئیس انجمن روانشانسی اسلامی ادامه داد: آقایان تکیه‌گاه خانواده بوده و موظف هستند که با همسران خود خوب رفتار کنند و امر به معروف را انجام دهند و خوش‌رو باشند؛ تکیه‌گاه عاطفی مخصوص زن و شوهر نیست، بلکه پدر و مادرها هم تکیه‌گاه عاطفی هستند و نسبت به فرزندانشان وظیفه دارند و بالعکس فرزندان هم باید بتوانند که تکیه‌گاه خوبی برای پدر و مادران باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات