در نشست شورای اطلاع‌ رسانی استان مرکزی:

رسانه ها خطر شیوع موج هشتم کرونا را به شهروندان گوشزد کنند/دز یادآور واکسن را تزریق کنید

استاندار مرکزی گفت: رسانه های فعال به‌ ویژه صداوسیمای مرکز استان حساسیت ضرورت مقابله با کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی را اطلاع رسانی کنند.
کد خبر: ۹۴۸۲۸۰۲
|
۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی، در نشست شورای اطلاع‌ رسانی استان مرکزی با اشاره به شروع موج هشتم کرونا در استان گفت: هرچند به پیک نرسیده ایم ولی با توجه به قدرت سرایت و شیوع بالای این سویه جدید نیازمند آمادگی همه‌ جانبه هستیم.

وی از رسانه‌ ها به‌ ویژه صداوسیمای مرکز استان خواست تا نسبت به ارائه هشدارهای آموزشی، تولید محتوا داشته باشند، گفت: رسانه‌ ها در راستای مقابله با موج هشتم ویروس کرونا نقش کلیدی دارند و باید در راستای افزایش آگاهی مردم، نسبت به این مهم اطلاع‌ رسانی گسترده صورت گیرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: برای مقابله با شیوع ویروس کرونا افرادی که ۶ ماه از تزریق واکسن آنان می‌گذرد نسبت به تزریق دُز یادآور این ویروس اقدام کنند لذا مراکز واکسیناسیون در صورت نیاز در استان ایجاد شود و نهضت واکسیناسیون در استان مرکزی شکل بگیرد.

آماده‌باش بیمارستان‌ های استان مرکزی برای مقابله با موج هشتم کرونا

علیرضا امانی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک در نشست شورای اطلاع‌ رسانی استان مرکزی با بیان اینکه کنترل و مدیریت موج هشتم کرونا نیازمند مشارکت و هم‌ افزایی همه‌ جانبه به ویژه تعامل با رسانه‌ ها و دستگاه‌ های اطلاع‌ رسانی است، گفت: موج هشتم شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در استان مرکزی با شیب ملایم آغاز شده است.

وی افزود: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی اقشار مختلف مردم ضرورت دارد؛ انتظار می‌ رود که شورای اطلاع رسانی، صدا و سیما و سایر رسانه‌ های استان، آگاهی بخشی لازم را درخصوص اقدامات پیشگیرانه به مردم داشته باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا در واکسیناسیون نوبت اول این استان، ۹۵ درصد، نوبت دوم ۸۹ و نیم درصد و در نوبت سوم ۵۰ درصد جامعه هدف شرکت کرده اند و طی دو هفته اخیر روزانه ۸۰ نوبت واکسن تزریق می‌ شود.

امانی با بیان اینکه  واکسن های ایرانی و سینوفارم خارجی در حد نیاز در استان موجود است، افزود: از این لحاظ نگرانی وجود ندارد و در تمام مراکز جامع سلامت، بیمارستان ها و مراکز بهداشت استان آمادگی لازم برای انجام واکسیناسیون وجود دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: کودکان و افراد بالای ۶۰ سال سن به ویژه دارای بیماری زمینه‌ ای باید واکسن کرونا را دریافت کنند؛ اتباع خارجی نیز باید نسبت به انجام واکسیناسیون حساسیت ویژه ای داشته باشند و در اسرع وقت نسبت به این مهم اقدام کنند.

وی افزود: اکنون در سطح استان هشت بیمار کوویدی بستری هستند که از این تعداد چهار نفر در اراک، سه نفر در ساوه و یک نفر در خمین شناسایی و بستری هستند.

امانی از آمادگی تمام مراکز درمانی استان برای شروع موج هشتم خبر داد و گفت: ۱۳۰ تخت بیمارستانی برای بستری بیماران پیش بینی شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: روز گذشته ۸۰ هزار تُن سرم خریداری شده چرا که طی ۳ هفته پیش رو امکان همزمان پیک آنفلوانزا و کرونا وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها