همزمان با سالروز عملیات کربلای ۵ :

مروری بر عملکرد و نقش رزمندگان استان مرکزی/شلمچه میعادگاه عاشقان حضرت روح الله

استان مرکزی با یک هزار و ۶۰۰ نفر رزمنده در عملیات کربلای ۵ حضور داشت و مسئولیت اصلی در عملیات به عنوان خط شکن و سپس به عنوان نیروی پدافند کننده و پشتیبانی مهندسی را بر عهده داشت.
کد خبر: ۹۴۸۲۵۶۳
|
۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ همزمان با سالروز عملیات کربلای ۵ ، خبرنگار بسیج روایت می کند از رشادت و دلاورمردی های رزمندگان استان مرکزی که نقش موثری در این موفقیت این عملیات داشت. 

استان مرکزی با یک هزار و ۶۰۰ نفر رزمنده در عملیات کربلای ۵ حضور داشت و مسئولیت اصلی در عملیات به عنوان خط شکن و سپس به عنوان نیروی پدافند کننده و پشتیبانی مهندسی را بر عهده داشت.

استان مرکزی در این عملیات قریب به ۴۹۰ شهید تقدیم کرد که فرماندهانی چون محمد حسن الله داد مسئول طرح و عملیات لشگر ۱۷، کاوه نبیری فرمانده تیپ دوم لشگر ۱۷، مصطفی مرادیمسئول تدارکات لشگر ۴۲ قدر، سید احمد حسینی جانشین فرمانده لشگر ۴۲ قدر، محمد اکبری، محمد نادری مسئول معراج شهدای اهواز، مهدی ناصری فرمانده گردان ولیعصر ساوه، مجید مقیمی مسئول بهداری لشگر ۴۲قدر ،سید نظام جلالی جانشین طرح و عملیات لشگر۱۷ در بین شهدا بودند.

اين‌ عمليات‌ تا پايان‌ سال‌1365 ادامه‌ يافت‌ و به‌ لحاظ‌ مقاومت‌ و جنگندگي‌ نيروهاي‌ ايران‌ در شرايط‌ بسيار مشكل‌ پيچيدگي‌ دژهاي‌ مستحكم‌ دشمن، يكي‌ از بزرگترين‌ نبردهاي‌ تمام‌ دوران‌ جنگ‌ تحميلي‌ محسوب‌ مي‌شود.

 گردان های امام حسين «ع»-ولي عصر «ع» - امام رضا «ع»-امام حسن «ع» : جواد الائمه «ع» نقش مهمی در پیشبرد این عملیات در خطوط مقدم داشتند که که خط شکن بودن از ویژگی های این گردان ها محسوب می شد.

یکی از شهدای شاخص این عملیات شهید کاوه نبیری است، وی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی لباس پاسداری را بر تن کرد و با آغاز جنگ قدم در عرصه دفاع از اسلام گذاشت.


شهید نبیری بارها در عملیات مختلف رزمندگان اسلام علیه دشمن متجاوز بعثی شرکت فعالانه داشت و در سمت‌های مختلف فرماندهی حضور تعیین‌کننده داشت و در طول مدت حضور در جنگ ۵ بار مجروح شد، این شهید در عملیات کربلای ۵ پس از پیروزی رزمندگان اسلام و فتح مناطق پیش‌بینی‌شده و انهدام ماشین جنگی دشمن، در منطقه شلمچه به آرزوی دیرینه خود که فوز عظیم شهادت بود نائل شد.

 

ارسال نظرات