خبرهای داغ:
بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

اقدام شارلی ابدو موجب بیداری ملت ها برای مبارزه با استکبار می شود

تبریز- شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در پی اقدام اخیر نشریه شارلی ابدو در اهانت به جایگاه مرجعیت و رهبری شیعه بیانیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۴۸۲۵۱۲
|
۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، در متن این بیانیه آمده است؛ 
نشریه شارلی ابدو، که چندی پیش با وقاحت به ساحت پیامبر مهربانی(ص) توهین کرد و قلب میلیون‌ها انسان آزاده را به درد آورد، بار دیگر به بهانه آزادی بیان، باور میلیون‌ها انسان را به سخره و توهین گرفت و حریم انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران را هدف کینه ضد اسلامی خود قرار داد.
تردیدی نیست که اهانت‌های گذشته به ساحت نورانی و مقدس قرآن کریم و پیامبر اعظم (صلی اللّه علیه و آله) و اخیراً هم به جایگاه مرجعیت و رهبری شیعه با هدایت اربابان صهیونیستی شأن بوده است، اما این حلقه نامبارک آمریکا، سعودی، صهیونیستی و نوکرانشان همچون فرانسه بدانند که با توهین و جسارت راه به جایی نخواهند برد بلکه ملت‌ها را بیدارتر و در مقابله با استکبار آن ها مصمم‌تر می‌نماید.
اقدام نشریه شارلی ابدو طبق اصول و موازین حقوق بین الملل نه تنها به هیچ وجه با اصل آزادی بیان قابل توجیه نیست بلکه هتک حرمت شخصیتها و ملت ها و راه اندازی کارزار ناسزاگویی، دروغ پراکنی و نفرت افکنی مصداق بارز نقض حقوق بشر می‌باشد.
این اقدام شارلی ابدو از سویی نیز نشانگر استفاده ابزاری و بهره برداری گزینشی و ریاکارانه از اصل آزادی بیان است که البته این نشریه هتاک که ستیزه جویی با دین و ارزش های دینی را برای خود افتخار می داند، همواره در گذشته به بهانه آن در صدد توجیه فحاشی‌ها و اهانت به اعتقادات و ارزشهای ملت های مختلف بر آمده است.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ضمن محکومیت شدید توهین‌های نشریه شارلی ابدو و هدایت و حمایت دولت فرانسه و دستگاه‌های امنیتی این کشور در انجام این اقدامات هتاکانه و وقیحانه، از دولت محترم جمهوری اسلامی و سایر دولت‌های اسلامی مستقل و آزاده و دستگاه قضائی، وزارت خارجه و تمامی نهادهای اسلامی و بین المللی انتظار دارد تا با برخورد محکم و شایسته با آن نشریه و حامیانش، از بروز چنین رفتارهایی جلوگیری کنند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی

ارسال نظرات
آخرین اخبار