خبرهای داغ:

چهلمین روز شهادت شهید مدافع حرم سردار داوود جعفری در مصلی نماز جمعه قیروکارزین برگزار شد

مراسم باشکوه چهلمین روز شهادت شهید مدافع حرم سردار داوود جعفری در مصلی نماز جمعه قیروکارزین برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۲۲۹۷
|
۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مراسم چهلمین روز شهادت شهید مدافع حرم سردار داوود جعفری با حضور حجت الاسلام ماندگاری کارشناس مذهبی صدا و سیما، خانواده شهدا و ایثارگران، امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه و دیگر مسئولان و اقشار مختلف مردم در مصلی نماز جمعه قیروکارزین برگزار شد.

حجت الاسلام ماندگاری کارشناس مذهبی صدا و سیما در این مراسم، درخصوص تربیت فرزندان توسط مادران شهدا، به سه اصل تربیتی قرآنی اشاره کرد و اظهار داشت: اصل اول، حق تقدم فهم ولی نسبت به دیگران است. یک فرد اگر فوق لیسانس و دکترا هم گرفته باشد، نمی تواند خود را فهیم تر از ولی بداند.

وی با بیان اینکه فهم ولی، فهم نور خدایی است، با بیان اینکه اصل دوم، حق تقدم عمل ولی بر دیگران است گفت: ما نمی توانیم جلوتر از ولی حرکت کنیم و همچنین نمی بایست از ولی جا بمانیم. همواره باید ملازم ولی باشیم. وی ادامه داد: اصل سوم اصل تقدم حیات ولی بر دیگران است. یعنی جان ولی از جان دیگران مهمتر است.اگر می خواهیم رستگار شویم باید جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و فدای ولی کنیم.

حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد: حضرت ام البنین سلام الله علیها این اصول را به فرزند رشیدشان آموخته بودند که فرزندم جلوتر از امام حسین علیه السلام راه نرو و همواره ملازم و در رکاب ایشان باش و خود را فدای ولی کن .

در این مراسم به مناسبت روز وفات حضرت ام‌البنین(س)، از مادران و همسران شهدای مدافع حرم داوود جعفری و علیرضا قلی پور تجلیل بعمل آمد

به گزارش بسیج، پاسدار رشید اسلام سردار داوود جعفری از مستشاران نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه، یکم آذر ماه توسط ایادی رژیم صهیونیستی با انفجار بمب کنار جاده‌ای در حوالی دمشق به شهادت رسیدو

شهید مدافع حرم داوود جعفری متولد شهرستان قیروکارزین شهرک ولی عصر(عج) قلات از استان فارس بود که پیکر مطهر پاک این شهید صبح یک شنبه ششم آذر پس از تشیع از سه راه نمازی شیراز، در صحن متبرک احمد ابن موسی شاهچراغ(ع) تدفین شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار