حجت‌الاسلام مصباح:

خانواده‌های شهدا فرزندشان را برای بقاء انسانیت و حریت دادند

همدان-خطیب جمعه شهرستان بهار گفت: خوشا به حال پدران و مادران و همسران شهدا که معامله و تجارت پرسودی کردند و فرزندشان را برای بقاء انسانیت، حریت و آزادگی دادند.
کد خبر: ۹۴۸۱۸۶۹
|
۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام رضا مصباح در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان بهار با توصیه  همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: دنیا و آنچه در دست ما است فانی و زودگذر و زندگی ما تمام شدنی است و مسیر، افکار، باور و اعتقاد به واسطه غفلت از دنیا و هوای نفسانی و منیت‌ها گم شده و اگر به مسیر و هدفی که خدا برای ما خلق کرده نرسیم خسران زده خواهیم شد.

وی افزود: حیات ما، حیات جامعه انسانی به واسطه قرآن و دستورات خداوند است و اگر به قرآن و اهل بیت(ع) پناه نبریم، و در سایه آن حرکت نکنیم دنیای ما زیان بزرگی است و خسران زده می‌شویم.

امام جمعه شهرستان بهار اظهار کرد: ۱۳جمادی‌الثانی روز تکریم مادران و همسران شهداست، کسانی در این دنیا خوب سود می‌کنند بعضی بد ضرر می‌کنند، قرآن برای معاملات و تجارت‌ها ابعادی قرار داده، برخی از تجارت‌ها، تجارت بد و منشا شر و باعث ضلالت، برخی بدون سود، برخی کم سود و برخی منشا زیانبار، باعث خسران و برخی راکد هستند.

وی ادامه داد: خوشا به حال پدران و مادران و همسران شهدا که معامله و تجارت پرسودی کردند و فرزندشان را برای بقا انسانیت حریت و آزادگی دادند و براساس آموزه‌ها تا شهیدپرور نباشد، شهید پرورش و تربیت نمی‌شود پدران و مادران در عرصه اول هستند که توانستند  فرزندانی برای استمرار تجارت تربیت کنند تا برکات آن تا قیامت ساری و جاری است.

مصباح تصریح کرد: جایگاه پدران و مادران شهدا به خاطر این است که فدایی شدن و فدایی دادن را بلد شدند و باید بر خود افتخار کنند و بالاترین مدال افتخار برای آنان است، تا در قیامت با خدا روبرو شوند.

وی با اشاره به مباحث داخلی شهرستان بهار گفت: برند و نقطه کلیدی و طلایی شهرستان بهار، شیخ محمد بهاری است و اگر برکتی در بهار است به واسطه شجره‌نامه بهار و شیخ محمد بهاری است که شخصیت حوزوی دارد، اگر همه مدیون شیخ محمد بهاری هستیم، چرا حوزه علمیه در شهر بهار مظلوم واقع شده و اقدام خاصی با وجود مدیریتی فعال و دغدغه‌مند و دلسوخته صورت نگرفته است، اگر به آیت الله بهاری ایمان داریم باید حوزه بهار در کشور بدرخشد و در تراز حوزه‌ها باشد و اگر نگران دین، آیین و مذهب و فرزندان هستیم باید اول نگران حوزه باشیم، از خیرین و متدین خواهش می‌کنیم فرصت پرسود را ازدست ندهند.

امام جمعه شهرستان بهار خطاب به مسئولان شهرستان، فرماندار و نماینده مجلس گفت: اگر می‌خواهید به عدالت رفتار کنید و به بهار خدمت کنید، باید حوزه استحفاظی شهرستان بهار مستقل شود و بر اساس ساز و کارهای مجلس این اتفاق می‌تواند رخ دهد و ما مسئول متخصص متدین می‌خواهیم، تا کار را عملا انجام دهد، شعار ندهد، پا به رکاب باشد و نوکر مردم باشد.

وی  در پایان با اشاره به معرفی منابع مازاد دولت قبلی و پیاده سازی در دولت جدید گفت: باید کار تخصصی و کارشناسی صورت گیرد،‌ ساختمانی که کار خیری است نباید به مزایده فروش رود ودر صندوق دولت یا در جای دیگر مصرف شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار