خبرهای داغ:

واحدهای توپخانه و موشکی ایران جزو قدرت های برتر دنیا است

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه گفت: بخشی از عزت و سربلندی امروز کشور مرهون تلاش متخصصان سپاه و ارتش در واحد توپخانه و موشکی است.
کد خبر: ۹۴۸۱۷۷۶
|
۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ یادواره شهدای گروه موشکی ۱۵ خرداد اصفهان با حضور جمعی از فرماندهان نظامی، مسئولین، خانواده شهدا، ایثارگران و رزمندگان مدافع حرم برگزار شد.

سخنران ویژه این مراسم سردار سرتیپ پاسدار علی اکبر پورجمشیدیان، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران، بود که سخنان خود را با پرداختن به اهمیت واحدهای توپخانه پرداخت.

وی با بیان این که با ورود توپخانه به عرصه نظامی، جنگ‌ها دچار تحول شده و سرنوشت جنگ‌ها تغییر کرد، گفت: یکی از تخصصی‌ترین، فنی‌ترین و علمی‌ترین رسته‌ها در واحدهای نظامی، توپخانه‌ها هستند لذا جوان‌ترین، زبده‌ترین، عالم‌ترین و نخبه‌ترین نیروهای نظامی جذب واحدهای توپخانه می‌شوند.

این یادگار دوران دفاع مقدس عنوان کرد: در سراسر جهان عمدتاً نام آورترین فرماندهان نظامی کسانی بودند که در واحدهای توپخانه کار کرده بودند و در دفاع مقدس هم کسانی وارد واحد توپخانه می‌شدند که تحصیلات بالاتری داشته و از هوش و تدبیر بیشتری برخوردار بودند.

سردار پورجمشیدیان یاد و خاطره شهدای توپخانه و عرصه موشکی کشور همچون سردار شهید حسن طهرانی مقدم و سردار شهید حسن شفیعی زاده را گرامی داشت و قدرت امروز کشور را مدیون خون این شهدا دانست و تأکید کرد: بخش عظیمی از عزت و سربلندی که امروز در کشور و در بین نیروهای نظامی شاهد آن هستیم مرهون واحدهای توپخانه و موشکی ما است که فکرش را نمی‌کردیم به این سرعت به رشد و پیشرفتی برسند که کشور را جزء قدرت‌های برتر موشکی جهان کنند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران یکی از مهمترین عوامل رشد ارتش و نیروهای نظامی کشور در ایتدای انقلاب را اعتماد امام خمینی-رحمة الله علیه- به جوانان و حاکم شدن نگاه قرآنی در بین رزمندگان اسلام دانست.

وی به عنوان مثال گفت: در دانشگاه‌های نظامی دنیا این گونه تدریس می‌شود که برای حمله به یک واحد نظامی نیازمند سه برابر نیرو و امکانات آن واحد نظامی است اما در فرهنگ قرآنی که روحیه «وَ ما رَمَیتَ اِذ رَمَیتَ وَ لکِنَّ اللهَ رَمی» حاکم است از پیروزی بر یک واحد نظامی با یک دهم نیرو به شرط داشتن ایمان سخن به میان می‌آید.

این رزمنده دوران دفاع مقدس تأکید کرد: با حاکم شدن این فرهنگ و تفکر در دفاع مقدس، صحنه جنگ دچار تغییر اساسی شد و در حالی که جوانان ما باید بر اساس آن چه در دانشگاه‌های نظامی دنیا آموزش داده می‌شود در برابر دشمن تا بن دندان مسلح تسلیم می‌شدند همان طور که برخی نیز در ابتدای جنگ اظهار می‌کردند ما در برابر رژیم بعث عراق شکست خواهیم خورد و باید سریعاً به سمت صلح برویم، با ایمان خود در برابر همت و تدبیرشان مقاومت کردند و عملیات‌های بزرگی را رقم زدند که فتوحات عظیمی را به همراه داشت.

سردار پورجشیدیان ادعای برخی مبنی بر این که رزمندگان اسلام در دفاع مقدس عقلانی عمل نمی‌کردند را جفایی در حق شهدا و ایثارگران دانست و گفت: برعکس این ادعا عملیات‌های دفاع مقدس کاملاً علمی و منطقی طرح ریزی شده و به اجرا در می‌آمد و اتفاقاً این تدبیر نیروهای نظامی ما بود که چه در دوران جنگ و چه بعد از آن موجب کسب موفقیت در عرصه نظامی شد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان خاطراتی از نقش توپخانه سپاه و ارتش در عملیات‌های دفاع مقدس و عملیات برون مرزی در دفاع از حرم، یاد و خاطره رشادت‌های نیروهای واحدهای توپخانه و موشکی کشور را گرامی داشت.

وی گفت در جنگ با داعش واحدهای توپخانه در کنار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بوده و شدت، دقت و سرعت آتش توپخانه ما داعش را فراری می‌داد.

در پایان این مراسم از تعدادی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و فرماندهان مؤثر توپخانه در جبهه مقاومت تجلیل به عمل آمد

ارسال نظرات
پر بیننده ها