شهید «قربانعلی باقرپور»:

کار برای خدا دلسردی ندارد

تبریز- شهید «قربانعلی باقرپور» در فرازی از وصیت‌نامه خود آورده است: دشمنان انقلاب منتظر روزی هستند که مردم را با انواع دسیسه‌های شیطانی نسبت به انقلاب دلسرد سازند، ولی امام بزرگوار فرمودند که کار برای خدا دلسردی ندارد.
کد خبر: ۹۴۸۱۱۲۴
|
۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، «قربانعلی باقرپور» دلاورمرد دیگری از خیل عاشورائیان است که جان شریف خود را در راه حراست از میهن اسلامی تقدیم کرد.

وی ۳۰ فروردین ۱۳۴۳ در سراب متولد شد. تحصیلات خود را تا اخذ دیپلم ادامه داد و به‌عنوان کارمند مشغول به کار شد. با آغاز جنگ تحمیلی در کسوت بسیجی در جبهه‌ها حضور یافت و ۲۶ بهمن ۱۳۶۴ در فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این شهید والامقام در وصیت‌نامه خود که ۲۲ اسفند ۱۳۶۳ نگاشته شده، آورده است:

بسم ‌الله الرحمن الرحيم

به نام الله پاسدار حرمت خون شهدا.

پروردگارا! معبودا! عاشورای حسینی تجدید شده و باز هم تمام کفر در مقابل تمام اسلام قرار گرفته است. خدایا! خودت قدم‌هایمان را استوار و ایمانمان را محکم گردان و حافظ و نگهدار رزمندگان اسلام باش.

امروز ۶۳/۱۲/۲۲ می‌باشد داخل سنگر نشسته‌ام و زیر رگبار لشکر کفر چند سطری از اوضاع منطقه‌ی عملیاتی می‌نویسم ولی دستم توان نگارش ایثار و شجاعت رزمندگان کفرستیز اسلام را ندارد.

امشب رزمندگان اسلام عملیات پیروزمندانه‌ای را آغاز کرده‌اند. خدایا! تو خود می‌دانی که تمامی ابرقدرت‌ها و جنایت‌کاران دست به دست هم داده‌اند تا اسلام و مسلمین را که خواب شیرین چشمانشان را ربوده است، نابود سازند. معبودا! ما غیر از قدرت و کمک و عنایت تو به هیچ قدرتی متکی نیستیم توفیق خود را شامل حال رزمندگان کفرستیز اسلام بنما؛ آمین یا رب العالمين.

اکنون که عازم جبهه‌های نور علیه ظلمت شده‌ام از خداوند قادر و متعال خواستارم که کمک نماید تا تمام اعمالمان برای خود او باشد و جهت رضای او. خدایا! گنهکارم و معصیت کرده‌ام، من بنده‌ی ذلیل و حقیر را اول پاکم کن و بعد خاکم کن. وگرنه طاقت آتش جهنم را ندارم. خدایا! امام امت، نور پر فروغ عالم و قلب تمام مسلمانان را در پناه خویش تا انقلاب حضرت ولی‌ عصر (عج) مصون و محفوظ بدار تا باز هم این امام عزیز و این رهبر و مرجع تقلید شیعیان جهان همانند نوری پر فروغ هدایت‌گر نسل بشر به‌خصوص مسلمانان باشد. این سخن شهید و کلام اوست که گوید: «من با شهادتم نشان دادم که رهبرم را هرگز تنها نخواهم گذاشت؛ شما نیز ای پدر و مادر خواهر و برادر با صبرتان خداوند دوست می‌دارد صبرکنندگان را.»

پدر و مادر بزرگوارم درست است که نتوانسته‌ام زحمت‌های شبانه‌روزی شما را که در حق من انجام داده‌اید ادا نمایم ولی از شما عاجزانه طلب بخشش دارم. از خدا بخواهید که اسلام و مسلمین را پیروز گردانیده و راه کربلای حسینی را که انسان‌های پاک و شریف جان خود را در این راه تسلیم جانان نمودند هر چه سریع‌تر باز نماید و بیش از این زوار اباعبدالله‌الحسین (ع) را که در صف مقدم آن‌ها خانواده‌های معظم شهدا هستند، منتظر و گریان نگذارد. حسین جان! از خدا بخواه رزمندگان اسلام را که به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام بزرگوار لبیک گفته‌اند به پیروزی نهایی نایل گرداند.

ای جوانان! مبادا در غفلت بمیرید که علی (ع) در محراب عبادت شهید شد. نکند در رخت خواب ذلت بمیرید که حسین (ع) در میدان نبرد شهید شد و مبادا در حال بی‌تفاوتی بمیرید که علی‌اکبر حسین (ع) در راه حسین (ع) و با هدف، شهید شد.

ای مادران! مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگیری کنید که فردا در محضر خدا نمی‌توانید جواب زینب (س) را بدهید که تحمل ۷۲ شهید را نمود.

ای امت حزب‌اللهی! در همه حال خدای را ناظر و حاضر بر اعمالتان بدانید از روحانیون مبارز و متعهد حمایت کنید و جهت سلامتی امام و یاران باوفای ایشان دعا نمایید.

خواهرانم و برادرانم! خواهش من از شما که رضایت خدا نیز در آن است این است که راه شهدای گلگون کفن را ادامه داده و استوار باشید. لحظه‌ای از عبادت و عبودیت و یاری امام و انقلاب دست برندارید. دشمنان انقلاب منتظر روزی هستند که مردم را با انواع دسیسه‌های شیطانی نسبت به انقلاب دلسرد سازند ولی امام بزرگوار فرمودند که کار برای خدا دلسردی ندارد. از خدا بخواهیم که ما را از پاسداران و در زمره‌ی شهدای عزیز اسلام قرار بدهد، ان‌شاءالله.

چند روز بیش‌تر به عید نوروز و تحویل سال باقی نمانده است. ولی خدایا! تو شاهد هستی لحظه‌ای آرامش که رزمندگان ما سه شبانه‌روز است که بر قلب دشمن حمله کرده‌اند و ندارند. آری این راه حسین (ع) و منطق شهدا و منطق رزمندگان دلاور اسلام است.

خداوندا! تو شاهد رفتار و کردار رزمندگان اسلام و نحوه‌ی رفتار آن‌ها با اسرا و مجروحین عراقی هستی. ولی دشمنان مجروحین ما را زیر تانک‌ها می‌گذارند. بار خدایا این چه ظلمی است و این چه ظالمی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار