لزوم انجام کار جهادی در کنار جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی راه برون رفت از مشکلات است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کار جهادی در کنار جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و استفاده از دانش روز راه گذر از مشکلات و موانع موجود است.
کد خبر: ۹۴۸۰۸۴۷
|
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان،  محمد کرمی در جلسه ای با حضور مدیران عامل و مدیران ارشد شرکت های برق منطقه‌ای، توزیع نیروی برق و مدیریت تولید برق سیستان و بلوچستان در محل سالن کنفرانس مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان برگزار شد عملکرد صنعت برق و فعالیت‌های صورت گرفته در استان را مورد بررسی قرار دادند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در این جلسه ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته عنوان داشت: برای برون رفت از مشکلات نیاز به کار جهادیست و در بحث پروژه‌های صنعت برق استان باید جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی را با جدیت و پیگیری دنبال کنیم و این امر در کنار حمایت دولت و ایجاد مشوق‌های سرمایه‌گذاری میسر می‌باشد.

وی بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان با دارا بودن مرز مشترک با کشورهای پاکستان و افغانستان پتانسیل بالایی را میتواند برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در احداث نیروگاه و صادرات برق مازاد کشور ایجاد کند که علاوه بر ارز آوری میتواند برای جوانان استان نیز اشتغالزایی مناسبی را فراهم آورد.

 پرنده مطلق مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه ضمن خوشامدگویی و تبریک انتصاب آقای کرمی به عنوان استاندار جدید سیستان و بلوچستان، گزارشی از عملکرد شرکت برق منطقه‌ای را ارائه نمود و به تشریح برنامه‌ها و همچنین پروژه‌های در دست اجرا و به بهره‌برداری رسیده شرکت برق منطقه‌ای پرداخت.

پرنده مطلق با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان با توجه به مساحت بالا دارای طولانی‌ترین شبکه‌ انتقال برق در کشور می‌باشد که این امر نشان از تلاش و کوشش مجموعه شرکت برق منطقه‌ای استان در کنار سایر شرکت‌های صنعت برق استان است که وظیفه تامین برق پایدار و مطمئن برای مردم شریف استان را برعهده دارند و با جدیت این وظیفه بسیار سنگین و حائز اهمیت را انجام می‌دهند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به پروژه‌های بزرگی که با تلاش خانواده بزرگ شرکت برق منطقه‌ای به بهره‌برداری رسیده و یا در حال اجرا می‌باشد به پروژه‌های آتی از جمله خط ۴۰۰ کیلوولت زاهدان-بم، مزرعه بزرگ بادی میل نادر، خط ۴۰۰ کیلوولت زاهدان-, میرجاوه، خط ۲۳۰ کیلوولت میلک-زرنج، خط ۱۳۲ کیلوولت مرزی پلان، خط HVDC میرجاوه-کویته که خطوط صادراتی محسوب می‌شوند در کنار احداث پست‌های برق پرواز، پارود، دلگان، میل‌نادر و احداث نیروگاه‌های خورشیدی اشاره نمود و عنوان داشت استان سیستان و بلوچستان در بحث استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر جزو استان‌های پیشرو است و مسیر رسیدن به خودکفایی در تولید برق استان در برنامه استراتژیک شرکت است.

همچنین در این جلسه مدیران عامل شرکت‌های توزیع نیروی برق و مدیریت تولید استان نیز گزارشی از فعالیت‌های خود را به صورت خلاصه ارائه کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار