همایش تبیین و تکریم بنیان خانواده در شهرستان بردسیر

دکتر کریم زاده: در چند دهه آینده بیش از نیمی از جمعیت ایران پیر هستند

امروز صبح همایش تبعیین وتکریم بنیان خانواده با محوریت فرزند آوری با حضور جمعی از مسئولین و فعالان این عرصه در فرمانداری شهرستان بردسیر برگزار گردید
کد خبر: ۹۴۸۰۳۹۵
|
۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان صبح امروز همایشی تحت عنوان تبعیین و تکریم بنیان خانواده با محوریت فرزند آوری با سخنرانی دکتر کریم زاده و باحضور جمعی از مسئولین وفعالان این عرصه در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان بردسیر برگزار گردید. 

در ابتدای همایش جناب آقای مهندس برهانی مسئول مرکز بهداشت این شهرستان گزارشی کوتاه راجع به فرزندآوری و مشکلات ناشی از ناباروری و قانون جمعیت در بین حاضرین ایراد فرمودند. 

ایشان متذکر شدند که ما سه الی چهار قرار گاه جمعیتی در استان تشکیل داده ایم در این قرارگاه چند کمیته با تعیین شرح و وظایف تشکیل و الزاماتی را تعریف کرده ایم، الان مشخص میباشد که هر اداره ای راجع به موضوع اشاره شده چه وظایفی دارد. 

در ادامه سخنران این همایش جناب آقای دکتر کریم زاده مطالبی ارزشمند را در جمع حاضر ایراد فرمودند. 

دکترکریم زاده عنوان کرد جمعیت یکی از مؤلفه های قدرت در هر کشور میباشد هر کشوری که جمعیتش زیاد باشد خودش قدرت تولید می کند، انسان ارزشمند ترین افریده خداست و ارزشش در این است که با جمعیت زیاد و متعادل در کنار هم زندگی کنند. 

در سال 1330در امریکا بیش از نود درصد جوانان در سن20سالگی  ازدواج می کردند و بیش از نیمی از انها خواستار چهار بچه بودند در همان سال ها مؤسسه ای برای جلوگیری از بارداری ناخواسته تأسیس شد که قرص های ضد بارداری تولید می کرد علت اصلی تأسیس این مؤسسه سود دهی بالای فروش قرص های ضد بارداری بود.آنها در ادامه برای سود دهی بیشتر بحث افزایش جمعیت امریکا را مطرح کردند در نهایت طوری شد که در امریکا اکثریت خانواده ها به تک فرزندی روی آوردند.

کشور امریکا پس از این مرحله متوجه کاهش جمعیت و در نتیجه کاهش قدرت در کشور خود و افزایش قدرت در کشورهای دیگر مانند ایران شد در نتیجه بحث تعادل جمعیت را در دنیا به راه انداخت با این عنوان  کشورهایی که جمعیت زیادی دارند باید کم شوند و برعکس کشورهایی که جمعیت کم دارند باید زیاد شوند یکی از کشورهای هدف ایران اسلامی بود و شعار ی به نام فرزند کمتر زندگی بهتر راه انداخت و این شعار در کشور ما به واقعیت تبدیل شد. 

دکتر کریم زاده عنوان کرد که در کشور ایران به دلایلی همچون سیل،زلزله و تصادفات و... آمار مرگ زیاد میباشد پس با این اوضاع  رشد جایگزین جمعیت باید 3درصد باشد اما متاسفانه با دخالت دشمن و سنگ اندازی، میانگین زاد و ولد 1/7درصد میباشد این یعنی پیر شدن ایران در چند سال آینده و نابودی جمعیت و اگر تغییری حاصل نشود 150 سال طول میکشد تا دوباره کشور به حالت اولیه و تعادل برگردد.  

این مقام مسئول در ادامه گفتند که باز دشمن دوباره ساکت ننشست در سال 1373حدود 150نفر نخبه دور هم جمع شدند تا راه حلی برای نابودی کشور ایران پیدا کنند چرا  که کشور ایران  در حال قدرتمند شدن بود فلذا  در این میان خانواده های ایرانی را هدف گرفتند و چند راه کارتحت عنوان افزایش طلاق در میان زوجین و کاهش ازدواج و همچنین کاهش جمعیت  ارائه دادند. الان در کشور ما خیلی راحت از طلاق حرف زده میشود، خیلی راحت و با کوچکترین مشکل زوجین تقاضای طلاق میدهند طوری که 27درصد طلاقها در دوران عقد رخ میدهد. 

جناب آقای دکتر کریم زاده  چندین راهکار را ارائه دادند از جمله اینکه ما باید فرهنگ سازی کنیم باید یک سمینار تحت عنوان آموزش قبل از ازدواج تشکیل بدهیم زوجین باید چندین ساعت آموزش ببینند و راجع به خیلی از مسائل آگاهی پیدا کنند. باید در بحث فرزند آوری کلاسهای متعددی گذاشته شود زوجین تشویق به این کار شوند. باید طوری برنامه ریزی شود که زوجین با مشکلات ساده و پیش پا افتاده  حرف طلاق را نزنند. باید خانواده ها برای امر ازدواج سخت گیری نکنند مسائلی از قبیل ماشین، خانه و شغل عالی و....  در اولویت نباشند.  باید ازدواج ساده و بدون تشریفات را در بین جوانان رایج نموده و همچنین زوجین  در زندگی سطح توقعات را از یکدیگر پایین بیاورند ودر نهایت به احترام و درک متقابل برسند. 

در زندگی مسائلی همچون خیانت، دروغ، عدم وفاداری، عدم محبت، عدم احترام، عدم ابراز احساسات و...  باعث از هم پاشیدن خانواده ها میشود باید تمام این آیتم ها برعکس شود. 

ایشان در پایان فرمایشات خود از جمع حاصر درخواست کردند که زندگی حضرت علی علیه سلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار