خبرگزاری بسیج از یک ابتکار خوب گزارش می دهد؛

مشق فاطمی با «کاروان بی نشان» در کاشمر/حسینیۀ سیار به وسعت شهر، با اقامه عزا و ترویج سیرۀ حضرت زهرا (س) + فیلم

رئیس شورای هیأت مذهبی کاشمر گفت: نخستین حسینیه سیار تحت عنوان «کاروان بی نشان» به منظور اقامه عزا و تبلیغ و ترویج سیرۀ حضرت فاطمه الزهرا(س) برای نقاطی از شهر که دسترسی مردم به هیأت عزاداری سخت‌تر بود، راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۹۴۷۸۹۱۲
|
۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی درکاشمر علی ناظمی، رئیس شورای هیأت مذهبی کاشمر در گفت وگو با خبرنگار بسیج با اشاره به راه‌اندازی حسینیه سیار برای برگزاری عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) در این شهرستان اظهار کرد: این حسینیه برای نخستین بار تحت عنوان «کاروان بی نشان» با همکاری امور فرهنگی شهرداری کاشمر راه‌اندازی شده است.

رئیس شورای هیئات مذهبی کاشمر تبلیغ و ترویج عزاداری شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) در محلات، مناطق و مجموعه‌هایی که امکانات برگزاری مراسم عزاداری ندارند را از اهداف این اقدام فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: با برنامه ریزی و اطلاع رسانی انجام شده تلاش می کنیم، زمینه حضور این حسینیه را در تمامی نقاط شهر که دسترسی شان به هیئات عزاداری سخت‌تر است فراهم کنیم.

وی با اشاره به استقبال انجام شده از این کاروان تصریح کرد: برابر پیش‌بینی‌های انجام شده در مدت ١٠ روز فعالیت این حسینیه بیش از ١٠٠ مراسم عزاداری برگزار می‌شود.

ناظمی با بیان اینکه در این حسینیه از مبلغان دینی و مداحان برای برگزاری جلسات عزاداری استفاده می‌کنیم، بیان کرد: در هر یک از این جلسات یک روحانی در راستای سیره، فضایل و زندگانی حضرت زهرا(س) سخنرانی و در ادامه نیز یکی از مداحان در سوگ بی‌بی دو عالم به مدیحه سرایی و سینه‌زنی می‌پردازند.

وی بیان کرد: این حسینیه سیار علاوه بر حضور در مدارس، نقاط مختلف شهر، مناطق روستایی در مجموعه هایی نظیر بیمارستان‌ها و آتش‌نشانی حاضر می‌شوند و برای کارکنان آن مراسم عزاداری برپا می‌کنند.

رئیس شورای هیئات مذهبی کاشمر با یادآوری اینکه این اقدام ابتکاری با استقبال خوب مردم ولایتمدار و عاشق خاندان عصمت و طهارت واقع شده است، اضافه کرد: برای راه‌اندازی این حسینیه سیار، پس از جمع‌آوری تعدادی از صندلی‌های داخل اتوبوس و تزیین فضای داخلی زمینه حضور ۴٠ تا ۵٠ نفر در هر مراسم فراهم شده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار