خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در اردبیل:

حضرت زهرا(س) الگوی مبارزه با طاغوت است

تبریز- نماینده ولی فقیه در اردبیل، حضرت زهرا(س) را مدافع سرسخت ولایت و الگوی مبارزه با طاغوت معرفی کرد و گفت: آن حضرت هرگز از اصول، کوتاه نيامده و تنازل نکرد.
کد خبر: ۹۴۷۸۸۹۲
|
۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آیت الله سید حسن عاملی در مسجد جامعه میانه حضرت زهرا(س) را مظهر علم، عرفان، عبادت، کیاست و ولایت دانست و اظهار داشت: فصاحت و بلاغت در سخنان ایشان موج می زد و همچون پدر بزرگوارش، پاهای مبارکش از شدت عبادت، ورم کرده بود.

   وی با بیان اینکه برای بهره مندی از فیوضات معنوی معصومین(ع) باید خود را به آنان شبیه کرد، افزود: لازمه این بهره مندی، ایجاد ظرفیت، قابلیت و در ظل تربیت خدا قرار گرفتن است چرا که آنان صاحب تشکیلات بزرگ دین با مقصدی بزرگ هستند و انحراف از آن انحرافی شکننده بوده و بلای بزرگی در پی خواهد داشت.

   آیت الله عاملی تفکر در کائنات، تمسک به قرآن، پیامبران و ائمه اطهار(ع) را چهار طرق هدایت بشر برشمرد و متذکر شد: معصومین علیهم السلام هرگز حرفی مخالف قرآن نمی زنند و قرآن در کلام آنان، تجلی می یابد، قرآن صورت واقعی یک انسان کامل و معصومین، صورت عینی قرآن هستند.

   امام جمعه اردبیل نماز، اعتقاد به مبدا، ایمان به خدا و اجتناب از طاغوت را از پایه های اصلی دینداری دانست و یادآور شد: اگر در قلب ها، حب ولایت نباشد، هیچکدام از اعمال مقبول نخواهد بود.

   وی پل صراط را پل انسانیت توصیف کرد و افزود: برای عبور از این پل باید اعمالمان را انسانی کنیم چرا که آخرت ما با اعمال دنیوی آباد می شود و هر عملی که ما را از انسانیت دور کند، موجب لغرش ما در پل صراط می شود و ایثار، حیا و عفت از مهمترین نشانه های انسانیت است که در معصومین به صورت کامل تجلی یافته است.

   آیین گرامیداشت شب شهادت حضرت زهرا(س) با شرکت صدها نفر از مردم، مسئولین و بسیجیان در مسجد جامع شهرستان میانه برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار