خبرهای داغ:
وقتی معلم جهادگر باشد

جهاد آموزشی پس از ندبه در مسجد امام علی(ع) میانه

تبریز- یک معلم جهادگر بسیجی، طرح جهاد آموزشی را با تلفیق مدرسه و مسجد در راستای رفع نیازهای آموزشی و تربیتی دانش آموزان اجرا می کند.
کد خبر: ۹۴۷۸۳۶۰
|
۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۹

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محسن کبیری معلم و مشاور تحصیلی دبیرستان استاد شهریار میانه در راستای کمک به ارتقای تحصیلی و استفاده از ظرفیت مسجد برای تربیت دینی دانش آموزان با اجرای طرح جهاد آموزشی با کمک روحانیون و معلمان، گامی در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برداشته و امیدوار است با تلفیق فعالیت های آموزشی و تربیتی در مسجد، نوجوانان و جوانان را با مساجد، انس دهد.

   این فرهنگی بسیجی، طرح جهاد آموزشی را با عنوان یاوران امام مهدی (عج) در مسجد امام علی علیه السلام شهرک اندیشه میانه شروع کرده و صبح هر جمعه، دعای ندبه را با حضور نوجوانان و جوانان علاقه مند به فرهنگ مهدویت، برگزار می کند.

   وی پس از دعای ندبه و بعد از صرف صبحانه، به تدریس کلاس های رفع اشکال و دورس پایه می پردازد.

   معلم جهادگر آموزشی، آموزش کار گروهی را از دیگر فعالیت های این طرح عنوان کرد و گفت: در کنار آموزش و رفع اشکال دروس، روش آموزش از طریق همسالان اجرا می شود تا با تمرین کار گروهی، اثربخشی آموزش های ارائه شده بیشتر شود.

   کبیری، استقبال، همکاری و حمایت روحانیون، هیات امنا و اهالی مومن محله مسجد امام علی علیه‌السلام را از عوامل موفقیت این طرح دانست و افزود: از آغاز طرح تا کنون، هر هفته شرکت کنندگان بیشتری به طرح اضافه می شوند که نیاز به توسعه طرح با کمک مسئولان، نخبگان و دغدغه مندان عرصه فرهنگی جامعه دارد.

   وی ضمن دعوت از معلمان و سایر فرهیختگان جامعه برای مشارکت در این طرح در مساجد شهر، فعالیت های ورزشی و برگزاری مسابقات فرهنگی در کنار آموزش قرآن و احکام را از دیگر فعالیت های طرح جهادی یاوران مهدی عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای برنامه های فاخر و جذاب از اهداف مهم این طرح برای جذب بیشتر نوجوانان در مسجد است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار