ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس و تقویت روحیه انقلابی/راه یابی ۹ اثر از استان مرکزی به مرحله کشوری جشنواره «افتخار من»

کد خبر: ۹۴۷۷۲۱۷
|
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ظهر امروز در آیین اختتامیه دومین مرحله کشوری جشنواره ملی افتخار من گفت: فرهنگ و تفکر دفاع مقدس حرکت دهنده و زمینه پیشرفت و رشد کشور در همه ابعاد است؛ لذا یکی از رسالت های مهم کشور در گام دوم، نهادینه سازی فرهنگ دفاع مقدس در همه بخش های کشور است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به فرهنگ دفاع مقدس افزود: در طول انقلاب اسلامی هر کجا فرهنگ دفاع مقدس که برگرفته از فرهنگ ایثارگری، شهادت طلبی و بسیجی است را به کار گرفتیم، زمینه های پیشرفت کشور را فراهم نمودیم و هرکجا بی توجهی به فرهنگ های ارزشی شده دچار عقب ماندگی شده ایم.

سرهنگ کریمی با تأکید بر اینکه بکار گیری فرهنگ دفاع مقدس در بخش های مختلف کشور تحول آفرین است، گفت: این مهم می تواند هویت ملی و انقلابی را تقویت کند؛ چراکه جوانان در دفاع مقدس با تکیه بر «ما می توانیم» حماسه های بزرگی خلق کردند و امروز باید باور ما می توانیم برای جوانان تقویت شود.

وی افزود: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی اقدامات و دستاوردهای بسیاری در حوزه های مختلف فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان انجام شده و امروز شاهد هم افزایی و مشارکت پیشکوستان، اساتید دانشگاهی، نخبگان و جوانان برای بهره برداری و انتقال گنجینه دفاع مقدس به جوانان هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس یکی از مهمترین دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی است، گفت: این مرکز فرهنگی امروز به پاتوق پیشکسوتان و جوانان تبدیل شده و روزانه حجم زیادی از اقشار مختلف مردم از این مرکز بازدید می کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات خوب در راستای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان جشنواره «افتخار من» است، افزود: این جشنواره طی سالیان اخیر در سطح استان و با استقبال پرشور پیشکسوتان و فرزندان آنها برگزار می شود که انتقال خاطرات و تجربیات ارزشمند دفاع مقدس به نسل جوان مهمترین هدف برگزاری آن است و با توجه به اهمیت ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه این جشنواره می تواند در این راستا بسیار موثر باشد.

سرهنگ کریمی خاطر نشان کرد: مرحله استانی دومین جشنواره من در سال گذشته با ارسال بیش از یک صد اثر فاخر برگزار شد که ۹ اثر برتر به مرحله کشوری راه پیدا کردند و امروز در مرحله کشوری اختتامیه این جشنواره از آثار برتر نیز تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات