استاندار مرکزی:

شناخت و ترویج اصول مکتب امام خمینی(ره) در جامعه امری ضروری است

استاندار مرکزی گفت: با وجود تمامی دسیسه‌های استکبار جهانی گسترش و ترویج سیره و مکتب حضرت امام راحل در عرصه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی و اجتماعی، ضامن تداوم انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۴۷۶۶۰۱
|
۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی صبح امروز در نشست شورای اداری استان مرکزی با اشاره به هفته فرهنگی شهرستان خمین گفت: این هفته از 23 دی‌ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت امام خمینی(ره) آغاز می‌شود و تمامی نهادها و دستگاه های اجرایی استان باید در این رویداد فرهنگی مشارکت گسترده داشته باشند، برای هریک از آنها وظایفی مشخص تعریف شده است.

وی افزود: هفته فرهنگی خمین با هدف گسترش سیره رفتاری امام راحل و با همکاری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) با محوریت خمین در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود.

استاندار مرکزی عنوان کرد: در شرایطی کشور نیازمند الگوگیری از سیره رفتاری امام خمینی(ره) است، با وجود تمامی دسیسه‌های استکبار جهانی گسترش و ترویج سیره و مکتب حضرت امام راحل در عرصه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی و اجتماعی، ضامن تداوم انقلاب اسلامی است.

مخلص الائمه ادامه داد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری بزرگداشت‌های بزرگان باید بر ۲ محور یاد و پیام افراد همراه باشد که این دو محور اساسی باید در هفته فرهنگی خمین و بزرگداشت امام راحل مد نظر باشد، باید مکتب امام خمینی(ره) به دنیا و برای نسل جدید به خوبی تبیین شود.

وی افزود: انتظار می رود انجام برنامه های هفته فرهنگی خمین با مشارکت تمام دستگاههای اجرایی ذیربط جذاب و امیدآفرین و به ذور از رفتارهای پرهزینه و  تجمل گرایی باشد.

استاندار مرکزی در این نشست به موضوع جمعیت و فرزندآوری هم اشاره کرد و افزود: موضوع جمعیت و فرزندآوری یک مبحث راهبردی و کلان روند است که متاسفانه در کل کشور درگیر آن هستیم و بسیاری از روندهای عادی کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی ادامه داد: تا سالهای بسیار دور تحت تاثیر این کلان روند قرار داریم و تمام دستگاههای اجرایی ذیربط استان مرکزی نیز بدون تردید تحت تاثیر این وضعیت هستند. خوشبختانه نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به زوایای مهم این بحث اشرافیت کامل دارند که همیشه تاکید کردند و این مهم را با جدیت پیگیری بودند.

استاندار مرکزی در بخشی از سخنان خود به شرایط و جریانات روز اشاره کرد و گفت: همراهی و همکاری برون دستگاهی و حضور مقتدرانه مجموع نیروهای مسلح باعث شد که استان مرکزی در جریان اغتشاشات از استان‌های آرام باشد و باید قدردان زحمات نیروهای مسلح و بسیجیان دلاور بود.

مخلص الائمه بیان کرد: گزارش‌هایی مبنی بر عدم همکاری برخی مدیران نهادها و دستگاه های اجرایی و واحدهای تولیدی با نیروهای بسیجی برای همکاری در عرصه های دفاع از ارزش های اسلامی و خدمت رسانی به مردم رسیده و انتظار است این روند اصلاح، و مدیران با نیروهای بسیجی همکاری لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای بسیجی دستگاه‌های اداری و اجرایی در شرکت‌ها به طور ویژه باید مورد حمایت و توجه قرار گیرند، موارد جزئی وجود داشت که نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کرد که همراهی لازم از ناحیه برخی از مدیران میانی برای حضور این عزیزان در مکان‌های مورد نیاز صورت نمی‌گیرد و احیانا با حواشی مواجه شدند بنابراین باید تذکرات بسیار جدی و قاطع به مدیران زیر مجموعه خود و در قسمت‌هایی که ممکن است با شکایت مواجه شوید داده شود و به این موضوع حساسیت نشان دهید تا مشخص شود فضای کلی به کدام سمت حرکت می‌کند و کدام جهتی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار