به مناسبت ۱۶ آذر ماه روز دانشجو

تشکل های تخصصی دانشجویی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار و گفتگو کردند.

همزمان با ۱۶ آذر روز دانشجو، تشکل های تخصصی دانشجویی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار و گفتگو کردند
کد خبر: ۹۴۷۵۲۸۳
|
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج  کرمان؛ همزمان با ۱۶ آذر روز دانشجو، تشکل های تخصصی دانشجویی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار و گفتگو کردند که رئوس مطالب مطرح شده توسط دانشجویان به شرح ذیل است:

بعد از اغتشاشات نحوه پوشش بانوان در دانشگاه ها خوب نیست و مسئولین امر هیچ رسیدگی انجام نمی دهند؛ این در حالی است که دانشجو روز اول تعهدنامه ای امضا می کند که بر مبنای آن پایبند قوانین دانشگاه است‌.

با توجه به‌ تحصیل دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان؛ همانطور که می دانيد معلمان همواره پرچمدار عَلَم عِلم و فرهنگ و فضیلت بودند و وظیفه تربیت نیروی انسانی را بر عهده دارند اما آیا شان و منزلت اجتماعی و اقتصادی دارد؟ معلمان الگوی جامعه شناخته می شوند و باید قشر جوان و نوجوان را به اسلام جذب کنند نه بر عکس؛ معلمان باید از افراط و تفریط در مسائل دینی خودداری کنند.

عدم بودجه کافی برای فعالیت های فرهنگی در دانشگاه مشکلی است که حتی دانشجوی شهریه پرداز را هم با چالش کار موثر فرهنگی مواجه می کند.

کرمان، ضعف های فرهنگی زیادی دارد از جمله اینکه کدام مکان مناسب تفریحی برای دختران مذهبی وجود دارد؟

ازدحام گروه های جهادی و فرهنگی خود یک معضل است؛ به هر کسی مجوز گروه جهادی و فرهنگی می دهند.

در کارهای فرهنگی مخاطب شناسی نداریم و ذائقه مخاطب در کارهای فرهنگی را در نظر گرفته نمی شود.

بی توجهی دانشگاه ها به ایجاد فضاهای تفریحی و ورزشی برای استفاده دانشجویان

عدم استفاده از ظرفیت دانشجویان و کارآفرینان برای حل مشکلات اقتصادی کشور یکی از گلايه های قابل طرح است.

مسائل فرهنگی با تبلیغاتی متفاوت است و کار فرهنگی موکب زدن و جشن گرفتن و...نیست.

دیدار مسئولین با دانشجویان محدود به مناسبت ها شده در حالیکه مسئولین بیش از این باید میان دانشجویان باشند.

در این نشست یکی از دانشجویان گفت: از رفتارهایی که با دانشجویان در ماه های اخیر شده، گلایه دارم؛ چرا دانشجویی که الان باید مشغول درس و بحث باشد، در بازداشت به سر می برد؟ اگر مطالبات دانشجو مبنای درستی ندارد او را از طریق گفتگو اقناع کنید؛ دانشجو اگر بستری برای بیان آزادانه افکار خود بیابد هرگز میانه ای با تنش و خشونت ندارد.

یکی دیگر از دانشجویان در واکنش به گلايه مطرح شده، اظهار کرد: دانشجویان بازداشتی افرادی بودند که هیچ حرمتی را نگه نداشتند، جای این سوال مطرح است همان دانشجویی که می گویید وقت درس و بحث را در بازداشتگاه می گذارند، آن روزها به جای درس و بحث دنبال چه بوده که بازداشت شده و حالا عده ای خواهان آزادی این افراد هستند که حتی صدا و سیمای ما نمی تواند کارهایی که انجام دادند را پخش کند و ما باید از اینترنشنال ببینیم اینها چه کردند.

یکی دیگر از دانشجویان گفت: اغتشاشات از بحران هویتی ایجاد شده زیرا ما به دانشجو الگو ندادیم؛ ضمن اینکه جای خالی نشست های هم اندیشی در اتفاقات اخیر  احساس می شود و تلاش برای اقناع سازی دانشجویان و جوانان نشده است.

وی افزود: مسئول اگر پای درد دل دانشجو بنشیند چه چیزی از او کم می شود؟ اينکه یکبار بیاید و فقط چند عکس بگیرد و برود و من نتیجه نبینم دچار سرخوردگی می شوم و دانشجو امروز دچار سردرگمی  میان آموزه های دینی و مکاتب غربی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان هم تاکید کرد: باید بستری فراهم شود ما با دانشجویان رودرو صحبت کنیم.

وی در خصوص دغدغه های فرهنگی دانشجویان و ارائه طرح های قابل، گفت: در این خصوص به قرارگاه فرهنگی شهید سلیمانی متصل شوید.

امام جمعه کرمان در پاسخ به اظهارات دانشجویان در خصوص دانشجویان بازداشتی در اغتشاشات اخیر بیان کرد: ظاهراً دغدغه برخی دوستان این است در مقابل برخی اعتراضات در این حوادث، برخورد بیش از حد انتظار شده که بنده پیگیری خواهم کرد و اگر خدای نکرده اجحافی شده باشد، رسیدگی شود‌.

ارسال نظرات
آخرین اخبار