مهارت آموزی بهترین راهکار برای کاهش نرخ بیکاری

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، با اشاره به نرخ ۹.۲ درصدی بیکاری کشور گفت: افزایش مهارت آموزی جوانان لازمه کاهش نرخ بیکاری جامعه است.
کد خبر: ۹۴۷۴۹۸۰
|
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ، سرهنگ ناصر بهروز در همایش تجلیل از متولیان برتر قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه سپاه استان اظهار کرد:یکی از ظرفیتهای بزرگ کشور که در اختیار داریم سرمایه نیروی انسانی است و یکی از معضلاتی که در کشور با آن موجه هستیم بیکاری و عدم اشتغال جوانان است.

این مقام مسئول ادامه داد: سالیان نزدیک به 950 هزار سرباز وارد نیروهای مسلح می شود ظرفیت فوق العاده و کم نظیری است که اگر به خوبی از این ظرفیت استفاده شود قاعدتا می شود بحث مهارتهای تخصصی و عمومی آحاد جامعه را بالا ببریم 

 

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود :  نرخ بیکاری در کشور ما ۹.۲ درصد است برای اینکه نرخ بیکای کاهش دهیم باید مهارت آموزی جوانان  را افزایش دهیم

وی تصریح کرد: سالیان حدود ۹۵۰ هزار سرباز وارد نیروهای مسلح می شوند و این یک ظرفیت کم نظیری است و اگر همه دستگاه های مربوطه همکاری کنند، می توانیم بحث مهارت های عمومی جامعه را افزایش دهیم.

این مقام مسئول افزود: با استفاده از ظرفیت نیروی جوان و مهارت آموزی آنان می توان بسیاری از معضلات کشور در زمینه بهره وری را برطرف کرد، رونق اشتغال و تولید باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: با قطب بندی استان و ظرفیت  آن مناطق به مهارت آموزی جوانان بخش های گوناگون استان بپردازید.

وی از راه اندازی سامانه رصد برای پایش سه ساله وضعیت اشتغال سربازان مهارت آموخته در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: تسهیلات اشتغال به سربازان باید دقیق هدف گذاری تا منجر به اشتغال شود.

بهروز  خاطر نشان کرد: در مهارت آموزی حدود ۲۲ دستگاه نقش دارند که برخی از آنها پای کار هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار