امام جمعه جیرفت:

ویژگی جنبش دانشجویی، عدالت خواهی و استکبارستیزی است

حجت الاسلام میثم تارم گفت: اعتراض دانشجویان به حضور نیکسون در ایران، زمینه اولین اعتراض عدالت خواهانه و استکبار ستیزی دانشجویان بود که تا امروز ادامه دارد.
کد خبر: ۹۴۷۴۹۷۲
|
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در گرامیداشت روز دانشجو در تالار فاطمیه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ضمن تبریک روز دانشجو گفت: روز دانشجو به مناسبت ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ که اعتراض دانشجویان عدالت خواه برای حضور نیکسون در دانشگاه تهران و دادن دکترای افتخاری به نیکسون بود، می‌باشد.

امام جمعه جیرفت: ایستادگی دانشجویان باعث شد رژیم برای حفاظت از نیکسون از نیروی ارتش برای سرکوب دانشجویان استفاده کرد و تعدادی از دانشجویان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

حجت الاسلام میثم تارم خاطرنشان کرد: اوج راهپیمایی ها و اعتراضات دانشجویی در سالهای ۵۶ و ۵۷ منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد و این جنبش دانشجویی بعد از انقلاب هم ادامه داشت که ویژگی این جنبش، عدالت خواهی و استکبارستیزی بود.

وی تصریح کرد: دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی هم ثابت کرد که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و در جریان ۸ سال دفاع مقدس، با حضور فعال در جبهه ها که بسیاری از دانشجویان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و دانشجو بایستی همواره آرامان خواه و مطالبه گر باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار