خبرهای داغ:
رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت اموزش و پرورش؛

تولید محتوای غنی، جریان ساز شناخت جامعه از تلاش معلمان است/پیگیر اجرای طرح هر مدرسه یک خبرنگار هستیم

بابایی عنوان کرد: تولید انبوه محتوای غنی می توان جریان ساز بود و این جریان سازی می تواند تصویر درستی از جامعه معلمین ارایه دهد. لذا به دنبال اجرای طرح هر مدرسه یک خبرنگار هستیم.
کد خبر: ۹۴۷۴۵۰۳
|
۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، مصطفی بابایی رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت اموزش و پرورش، صبح امروز در جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد، با اشاره به شبکه سازی و هم افزایی ظرفیت ها در نظام آموزش و پرورش بیان کرد: شبکه سازی رسانه ای و فعالان مجازی در شهرستان ها موجب تجمیع شبکه ها در استان ها می شود که نهایتا مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش را تشکیل می دهد.

وی گفت: در مبانی نظری سند بنیادین چهار رکن نظام تعلیم و تربیت تعریف شده که شامل حکومت، خانواده، رسانه و نهادهای غیردولتی می باشد.

رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت اموزش و پرورش اظهار کرد: ما رسانه ها را فقط همیار خود نمی بینیم بلکه رسانه ها یکی از ارکان نظام تعلیم و تربیت هستند و لذا نیازمند این امر هستیم که ایرادات ما در حوزه اطلاع رسانی و نظام تعلیم و تربیت از طریق رسانه ها احصا شود که ما در این حوزه دارای چه کمبودهایی هستیم و چه همکاری می توانیم با رسانه ها داشته باشیم.

بابایی با اشاره به اهمیت معرفی نخبگان در جامعه دانش آموزی اظهار کرد: صرف نوشتن خبر آن هم در زمانی که همه به اخبار دسترسی دارند اهمیتی ندارد بلکه معرفی نخبگان و کشف استعدادهای نهفته دانش آموزان و برجسته سازی این استعدادها از سوی رسانه و روابط عمومی دارای اهمیت است.

وی افزود: جریان سازی خبری از کف اتفاق می افتد نه از سطح بالا. لذا با تولید انبوه محتوای غنی می توان جریان ساز بود و این جریان سازی می تواند تصویر درستی از جامعه معلمین ارایه دهد. لذا به دنبال اجرای طرح هر مدرسه یک خبرنگار هستیم.

بابایی گفت: همچنین به دنبال ایجاد فضایی برای آموزش سواد رسانه در مدارس هستیم و در همین راستا پیگیر تالیف کتاب در همین زمینه می باشیم. چرا که سواد رسانه موجب توسعه فرهنگی هر جامعه ای می شود. بی شک رسانه ظرفیت بزرگی است که می تواند جریان ساز سواد رسانه و یاریگر ما در این حوزه باشد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار