خبرهای داغ:
گفت‌وگو با جوان مخترع بسیجی در نمایشگاه ملی فناورانه بسیج؛

ساخت «فرمان ضد سرقت» که خودروها را ایمن می‌کند/لابی قطعه‌سازان علیه فناوری‌های نوین!

مهدی حمزه‌خانلو، جوان مخترع بسیجی در نمایشگاه ملی فناورانه بسیج، غرفه‌دار بود و اختراعات خود را به نمایش درآورد. یکی از اختراعات بزرگ او، ساخت «فرمان ضد سرقت» است.
کد خبر: ۹۴۷۳۸۱۶
|
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴

لابی‌ها مانع ورود محصولات نوین به صنعت خودروسازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، اگرچه در رشته هنر تحصیلاتش را به پایان رسانده اما علاقه‌مندی به تعمیرات خودرو و ساخت قطعات، او را وارد فعالیت‌های فناورانه کرد. مهدی حمزه‌خانلو، جوان مخترع بسیجی که یکی از غرفه‌داران نمایشگاه ملی فناورانه دانش‌بنیان بسیج بود، در گفت‌وگو با بسیج اظهار کرد: در این دور از نمایشگاه موفق شدم تعدادی از اختراعاتم را به نمایش درآورم که مهم‌ترین آن‌ها، فرمان ضد سرقت است. با نصب این فرمان، خودرو در زمان سرقت هیچ حرکتی نمی‌کند و ایمنی آن بالا می‌رود. وی ادامه داد: حذف زنجیر چرخ خودرو در زمان برودت و بارش برف، یکی دیگر از اختراعات من است که موفق شدم، رینگ چندمنظوره بسازم تا در زمان برودت، نیازی به چرخ زنجیر در خودرو نباشد.

این جوان مخترع بسیجی در ادامه اظهارات خود، با اشاره به برخی دغدغه‌های موجود در زمینه ثبت اختراعات و حمایت از ایده‌های خلاق، گفت: با فناوری و دانشی که روز به روز از جوانان ایرانی در عرصه‌های مختلف می‌بینیم، می‌توان شاهد توسعه روزافزون کشور در علوم دانش‌بنیان بود. اما متاسفانه عدم حمایت‌ها، موجب برخی سرخوردگی‌ها می‌شود. حمزه‌خانلو اضافه کرد: مثلا با ساخت فرمان ضد سرقت، می‌توان عملا چند قطعه و ابزار را از ساخت خودرو حذف کرد. باید پرسید آیا قطعه‌سازان خودرو با نصب محصولات نوین روی خودرو‌ها موافقند؟ یقینا خیر. چرا؟ چون با ورود محصولات نوین و فناوری دانش‌بنیان، بازار ساخت قطعات آن‌ها مختل  یا متوقف می‌شود.

این مخترع جوان ادامه داد: به بیانی دیگر می‌توان گفت که برخی قطعه‌سازان با لابی‌های مختلف، مانع ورود محصولات نوین در برخی صنایع از جمله خودرو سازی می‌شوند که این امر مستلزم نظارت و بازبینی جدی است تا جوانان خلاق و مخترع که عشق خدمت به وطن و ماندن در کشور را دارند، بتوانند شاهد ثبت و اجرای ایده‌های نوین و موفق‌شان باشند. 

گفتنی است، نمایشگاه ملی فناورانه دانش‌بنیان بسیج صبح روز سه‌شنبه (۸ آذر) با حضور سرلشگر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، در طبقه همکف مجتمع فرهنگی، ولی عصر (عج) واقع در میدان سپاه آغاز به کار کرد. این نمایشگاه امروز به پایان می‌رسد.

گفت‌وگو از روح‌الله فرقانی

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار