خبرهای داغ:
حوزه هنری آذربایجان شرقی بررسی می کند

از فتح تهران تا 1304 بر آذربایجان چه گذشت

تبریز- چهارمین نشست از سری نشست های پژوهشی مصادیق تاریخی آذربایجان پیشرو در انقلاب در یکصدو پنجاه سال اخیر با موضوع « آذربایجان از فتح تهران تا 1304» برگزار می شود.
کد خبر: ۹۴۷۳۳۲۶
|
۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰

به گزارش  خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، مسئول واحد پژوهش حوزه هنری استان با اعلام این خبر گفت: چهارمین نشست پژوهشی مصادیق تاریخی آذربایجان پیشرو در انقلاب با موضوع  آذربایجان از فتح تهران تا 1304» با حضور و سخنرانی دکتر جواد ابوالحسنی در محل اتاق جلسات هیئت رئیسه دانشکده حقوق و علوم اجتماعی دانشگاه تبریز راس ساعت 15 در روز چهارشنبه 9 آذرماه سال جاری برگزار می شود.
علی آقایاری افزود: در این نشست مسائل تاریخی آذربایجان در بازه زمانی که مشروطه خواهان تهران را فتح کردند تا سال 1304 شمسی که رضا شاه به سلطنت رسید، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: حوزه هنری آذربایجان شرقی چشم انداز سند تحولی خود را روایت و ثبوت آذربایجان پیشرو در انقلاب بر مبنای غیرت و تدین قرار داده است و به همین خاطر برای دست یافتن به این چشم انداز سلسله نشست های پژوهشی با عنوان مصادیق تاریخی آذربایجان پیشرو در انقلاب در یکصد و پنجاه سال اخیر تدارک دیده است تا در این نشست ها وجوه سیاسی پیشرو بودن آذربایجان در حوادث تاریخی بررسی گردد.
آقایاری در پایان خاطر نشان کرد: حضور برای عموم پژوهشگران و علاقمندان مسائل تاریخی آذربایجان آزاد می باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار