فرهنگ سازی و تبیین خطرات کاهش جمعیت عمل موثر در افزایش جمعیت است

به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج نشست ترویج فرهنگ فرزند آوری با حضور نیره یوسفیان استاد حوزه علمیه خدیجه کبری (س) شهرستان هیرمند استان سیستان و بلوچستان برگزارشد.
کد خبر: ۹۴۷۱۵۹۵
|
۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳

به گزارش خبرنگار بسیج از هیرمند، نشست ترویج فرهنگ فرزند آوری ویژه خواهران بسیجی شهرستان هیرمند استان سیستان و بلوچستان با حضور نیره یوسفیان از اساتید حوزه علمیه شهرستان هیرمند برگزار‌گردید.

نیره یوسفیان استاد حوزه علمیه خدیجه کبری (س) در این نشست ضمن تبریک هفته بسیج گفت : سال‌های گذشته بنا به برخی مقتضیات زمان، تلاش برای کنترل جمعیت آغاز شد اما این کنترل ادامه یافت و به بحرانی که اکنون دچار آن شده ایم، مبدل شد.

وی وضع جمعیتی در کشور را نگران کننده عنوان کرد و گفت: طبق آمار جهانی ایران در میزان جمعیت در بین ۲۰۹ کشور، در رده ۱۴۶ قرار دارد که اگر در ۵ سال آتی این وضعیت بحرانی بهبود نیابد، ما به مدت ۱۱۳ سال متوالی با جمعیت سالمند روبرو خواهیم بود.

نیره یوسفیان اظهار داشت: وضع اقتصادی و مسئله معیشت را غیر مرتبط با فرزندآوری دانست و افزود: بسیاری از افراد بر این باورند که پایین بودن میزان درآمد خانواده‌ها عامل اصلی در کاهش فرزندآوری بوده و اقتصاد را الویت اصلی در ازدیاد جمعیت می‌دانند اما این در حالی است که خانواده‌های ثروتمند نیز تمایلی به ازدواج و یا فرزندآوری ندارند لذا فرهنگ سازی و تبیین خطرات کاهش جمعیت برای خانواده و جامعه می‌تواند در افزایش جمعیت مؤثر باشد.

وی همچنین فردگرایی و لذت جویی را از عوامل کاهش رغبت به فرزندآوری در خانواده‌ها مطرح و تصریح کرد: در گذشته مصرف گرایی و میزان توقعات بسیار پایین بود و فرزندان با حداقل امکانات در نهایت سلامت و آرامش روحی پرورش یافته و از افراد موفق جامعه می‌شدند اما اکنون بنا به تبلیغات ضد فرهنگی در فضای مجازی، تک فرزندی و کوچک شدن خانواده‌ها باعث کاهش ارتباط اجتماعی در بین افراد شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار