رسانه تیغ دو لبه ای است که می تواند در یک چشم برهم زدن شایعه ای را در قالب واقعیت بیان کند

به همت حوزه مقاومت بسیج فاطمه بنت اسد دهستان کرباسک کارگاه سواد رسانه ویژه خواهران بسیجی این حوزه برگزار شد .
کد خبر: ۹۴۷۱۵۷۱
|
۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از زابل، زهرا فیروزچی کارشناس سواد رسانه زابل گفت: رسانه قدرت این را دارد که در کوتاهترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت اخبار و مطالبی را منتشر کند و این هنر و تشخیص مخاطب است که بتواند واقعیت را از شایعه تشخیص دهد .

فیروزچی با بیان اینکه در واقع رسانه تیغ دو لبه ای است که می تواند در یک چشم برهم زدن شایعه ای را در قالب واقعیت بیان کند گفت: در سالهای اخیر سو استفاده های زیادی از رسانه شده است که باعث شده بسیاری از افراد جان خود و امنیت خود را نیز در این راه از دست بدهند .

کارشناس رسانه زابل بیان داشت: سواد رسانه مانند نوعی تغذیه است کسی که مهارت خوبی در تحلیل رسانه کسب کرده می تواند نوع تغذیه دریافتی و رژیم خود را انتخاب کند در واقع همه اطلاعات و اخباری که امروزه از طریق تلویزیون ، و شبکه های جهانی به فکر و ذهن مردم تزریق میشود ترکیبی از انواع تغذیه هایی است که برای همه متناسب نیست.

این مسئول ادامه داد: تنها سواد رسانه می تواند به فرد در تشخیص درست نوع تغذیه و خوراک فکری کمک کند در غیر این صورت فرد دچار مسمومیت های ذهنی و فکری می شود و قدرت تشخیص درست و نادرست را از دست می دهد .

ارسال نظرات
آخرین اخبار