گزارشی از یک گروه جهادی؛

معامله ای شیرین؛ وقتی جهاد چیدن سیب می شود

تبریز- گروه جهادی صدیقه کبری مراغه تلاش جهادی خود را پای درختان سیب باغداری می کشند تا ضمن کمک به این باغدار، سیب های سرخ و سفید آن را به محرومان هدیه کنند و چه معامله ای شیرین تر از این.
کد خبر: ۹۴۶۹۱۲۱
|
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۵

خبرگزاری بسیج، رقیه غلامی؛ امروز نخستین روز از هفته بسیج با عنوان «بسیج؛ سازندگی و پیشرفت» انتخاب شده است، عرصه ای که در آن شاهد تلاش تک تک گروه جهادی هستیم و نقش بانوان نیز از این امر مستثنی نبوده و تلاش آن ها هم پای مردان به خوبی می توان دید.

 بانوانی که نه از دوران جنگ که پیش از آن نیز در پیروزی انقلاب و حتی پیش تر از آن در عرصه های مختلف نقش حیاتی خود را نشان داده اند.

بانوان نه از دوران جنگ که پیش از آن نیز در پیروزی انقلاب و حتی پیش تر از آن در عرصه های مختلف نقش حیاتی خود را به عنوان نیمی از جامعه نشان داده اند و اکنون سرزنده تر و پویاتر از آن نقش آفرینی می کنند.

نقشی که امروز در قالب گروه های جهادی هم پای مردان به خوبی می توان آن را در عرصه های فرهنگی، آموزشی، روشنگری و کمک به مردم همچون تنظیف منازل روستائیان و حتی چیدن میوه های باغداران شاهد بود.

خانم زهرا جاوید پور مسئول گروه جهادی صدیقه کبری مراغه و دارای چندین رتبه برتر در این خصوص است که فعالیت های گروه جهادی اش اکنون در عرصه های مختلف بهانه گفت و گوی خبرگزاری بسیج شده است.

وی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی می گوید: در خصوص اهمیت حضور بسیج در عرصه های مختلف به حدی می توان گفت که در یک کلام هر جا بسیجی وار وارد میدان شدیم جواب گرفتیم و مصداق بارز آن دوران دفاع مقدس است.

جاویدپور می افزاید: ویژگی ممتاز بسبج خستگی ناپذیری توام با انگیزه حاصل از روح ایمان است که آن را در کنار اخلاص برجسته کرده به طوری که امام راحل نیز با این جمله معروفشان «خدایا مرا با بسیجیانم محشور گردان» از بزرگی بسیجیان یاد کردند.

 مسئول گروه جهادی صدیقه کبری مراغه ولایت مداری را از ویژگی های برجسته دیگر بسیجیان می داند و می گوید: هر جا ضربه خوردیم از جدا شدن راه ها از سکانداران این انقلاب از امامین نظام اسلامی بوده و بسیجی بدون فرمان امامش و رهبرش قدمی بر نمی دارد و آنجا قدم بر می دارد در راستای رضای رهبرش است.

سخن خانم جاویدپور که به این جا می رسد گوشه هایی از اخلاص و ایثار بسیجیان در برهه های مختلف در ذهنم تداعی می شود که هر جا رهبر فرزانه انقلاب اشاره کردند بسیجیان بدون هیچ تردیدی دل به دریا زدند و وارد میدان شدند.

میدانی که هر برهه از زمان اقتضائات آن با موقعیت ها و شرایط گذشته فرق داشت، گاهی کمک به سیل و زلزله زدگان و پیشگیری از کرونا بوده و گاهی دستگیری از نیازمندان چون تهیه اقلام غذایی و جهیزیه بسیجیان را وسط گود کشیده است.

این بسیجی برتر مراغه در ادامه به کمک های گروه جهادی اش در روستای شلیلوند اشاره و بیان می کند: مردم ولی نعمت ما هستند و خدمت به آن ها توفیق برای همین با وقوع سیل در برخی از روستاها از جمله شلیلوند منازل و فرش های افراد سالمند و محروم را تمیز کردیم.

وی اضافه می کند: در قالب رزمایش کمک مومنانه با اعتمادی که اهالی روستا داشتند در چیدن سیب و آلوچه به یاری باغداران رفتیم و ضمن اینکه مانع از ضرر رسیدن به روستائیان شدیم، باغداران هم بخشی از میوه ها را به نیازمندان اهدا کردند.

جاویدپور می افزاید: اعضای گروه های جهادی دیگری هم حق الزحمه چیدن سیب ها را صرف تهیه بسته های معیشتی کرده و به نیازمندان اهدا کردند.

مصاحبه که به اینجا می رسد یک لحظه با خود می گویم چه معامله شیرینی دستمزد چیدن سیب ها چه لبخندهایی را در خانه های محروم به خاطره گذاشته است.

و اینجاست که نقش بسیج را به زیبایی درک و نقش آفرینی بانوان را در عرصه های مختلف تحسین می کنم بخصوص اینکه خانم جاویدپور به مطلبی از امام خامنه ای اشاره می کند که فرمودند؛ «بسیجی یعنی علی که خود را وقف اسلام کرد».

جاوید پور همچنین در خصوص برگزاری رزمایش جهادی «شمس الشموس» می گوید: با هدف خدمت رسانی به مردم روستای محروم «حاجی کرد» در راستای سیره ائمه اطهار(ع) همزمان با میلاد امام رضا(ع) برگزار شد.

وی می افزاید: هدف دیگر این رزمایش که با همکاری شورای جهادی مراغه و بسیج سازندگی و بسیج ادارات این شهرستان صورت گرفت، عرض ارادت به ساحت امام رضا(ع) و محکوم کردن اهانت به ساحت این امام در خصوص فیلم عنکبوت مقدس بود.

جاویدپور اتمام طرح نیمه تمام ساخت خانه محروم تحت پوشش کمیته امداد توسط گروه جهادی المهدی،  تعمیر و بازسازی سرویس بهداشتی مدرسه مهدی توسط گروه جهادی حیدریون، دیوار نگاری و خطاطی حدیثی از امام رضا(ع) بر دیوار مدرسه مهدی توسط گروه جهادی بسیج هنرمندان، برگزاری کلاس های رفع اشکال درسی برای کودکان توسط گروه جهادی متعلمان گمنام همراه با برگزاری مسابقه تیراندازی با تفنگ بادی و فوتبال، برگزاری میز خدمت با حضور مسئولان امر از فرمانداری، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، کمیته امداد و آموزش و پرورش را از جمله فعالیت های این رزمایش یک روزه عنوان می کند.

معامله ای شیرین؛ وقتی جهاد جیدن سیب می شود

وی توزیع بیش از ۲۰ بسته معیشتی توسط پنج گروه جهادی به ارزش تقریبی سی و پنج میلیون تومان، دیوار کشی حیاط منزل خانواده ای محروم توسط گروه جهادی حاج قاسم سلیمانی، ویزیت رایگان توسط تیم پزشکی بسیج جامعه پزشکی، مهد قرآنی نیم روزه برای نونهالان روستا توسط گروه جهادی ام البنین، هماهنگی حضور خادمان امام رضا(ع) در رزمایش توسط گروه جهادی شهید سلیمانی و دیدار از مادر شهید عبدی اولین فرمانده پایگاه برادران روستا را از دیگر بخش های رزمایش شمس الشموس نام می برد.

جاویدپور در پایان خدمت به مردم و خدمات رسانی را مهم ترین سیره عملی ائمه معصومین دانسته و اظهار می کند: رهبر انقلاب نیز خدمت به مردم را مهم ترین راه استکبارستیزی می دانند و به آن تاکید می کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار