یک مسئول:

فعالیت سه هزار موکب به صورت سازماندهی شده در نقاط مختلف کشور

شمشیری نماینده ستاد مرکزی اربعین کشور گفت: سه هزار موکب به صورت سازماندهی شده در کشور فعالیت می‌کنند که علاوه بر مشارکت در پیاده‌روی اربعین، در حوادث مختلف از قبیل سیل و زلزله نیز خدمت‌رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۶۵۳۱۵
|
۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی، علی شمشیری نماینده ستاد مرکزی اربعین کشور در همایش منطقه‌ای تکریم خادمان و موکب داران اربعین حسینی استان‌های مرکزی، قم و لرستان در سالن اجتماعات بیت تاریخی امام راحل در خمین، افزود: جمهوری اسلامی در سایه اقتدار و عظمت خود اکنون به مدیترانه رسیده و کنگره اربعین را جهانی کرده است.
 
وی ادامه داد: امسال برای اولین بار حدود ۲۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از کشورهای مختلف در آیین معنوی پیاده روی اربعین شرکت کردند.
 
نماینده ستاد مرکزی اربعین کشور گفت: با وجود حضور حجم زیادی از زائران در مرز مهران، انسجام خودجوش مردم و مسئولان این حضور انبوه زائران را مدیریت کرد.
 
شمشیری با بیان اینکه در آیین حج شمار زائران مشخص و زیرساخت‌ها فراهم است، بیان کرد: زائران اربعین حسینی هر ساله در حال افزایش است و زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری در کشور عراق فراهم نیست.
 
وی تاکید کرد: شناخت امام حسین (ع) مقدمه شناخت و ظهور امام زمان (عج) است.
 
شمشیری با اشاره به آثار جهانی پیاده‌روی اربعین، ادامه داد: نشست‌های هماهنگی برای تکمیل اقدامات، رفع موانع و تامین زیرساخت ها در ۲ کشور برای برگزاری آیین پرشکوه اربعین سال آتی  باید از هم اکنون برگزار شود.
انتهای پیام /

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار