با محوریت خانه هلال روستا انجام شد

برگزاری مانور زلزله فرضی در روستای الوار از توابع بستان اباد

تبریز- مانور زلزله فرضی بقدرت تخریبی ۷: ۵ ریشتر در روستای الوار شهرستان بستان آباد برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۶۳۱۲۹
|
۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، در این مانور که با محوریت خانه هلال روستای الوار و با مشارکت تمامی دستگاه‌های دخیل در امدادونجات انجام گرفت با وقوع زلزله در روستای الوار بلافاصله امدادگران داوطلب عضو خانه هلال روستا با حضور در مناطق مختلف روستا اقدام به ارزیابی زلزله کرده و علاوه بر اطلاع به هلال احمر شهرستان بستان آباد، امدادگران خانه هلال اقدام به آواربرداری و جستجو و نجات افراد مانده در زیر آوار کرده و با برپایی چادر برای اسکان اضطراری نسبت به اسکان زلزله زدگان اقدام و مجروحین و مصدومین را به مراکز درمانی منتقل کردند.

در این مانور نیروی انتظامی و بسیج و سپاه اقدام به تامین امنیت منطقه زلزله زده نموده و نیروهای راهداری اقدام به مسیر گشایی کرده و عبور و مرور نیروهای امدادی به روستا را فراهم کردند و نیروهای آتش نشانی شهرداری بستان آباد اقدام به اطفا حریق نمودند و اورژانس و هلال احمر در گام اول اقدام به سطح بندی حادثه بر اساس شهرستانی و استانی و ملی نموده و در گام بعدی تریاژ مصدومین را انجام دادند.
همچنین تیم های اعزامی از ادارات برق، گاز، آب و فاضلاب. راه و ترابری هر کدام وظایف خود را در قبال مانور با سرعت و دقت تمام انجام وبنیاد مسکن اقدام به ارزیابی منازل و آوار برداری کرده و تمهیدات لازم برای اسکان موقت معمول کرد.
همچنین علاوه بر انجام مانور ،مربیان امدادی جمعیت هلال احمر اقدام به برپایی کلاس های آموزشی برای دانش آموزان روستا نموده و آنها را با اصول خروج صحیح از محیط های مسقف در زمان وقوع زلزله و خروج ایمن و پناهگیری صحیح آشنا کردند.
همچنین چادر مدیریت بحران توسط هلال احمر برپا و هرکدام از مسئولان کارگروه امدادونجات به تشریح اقدامات خود در این مانور پرداختند

پاشایی فرماندارشهرستان بستان آباد و هییت همراه با حضور در روستای الوار و بازدید از روند برگزاری مانور زلزله در روستا از خدمات و اقدامات جمعیت هلال احمر تجلیل بعمل آورد .

فرماندار بستان آباد در بازدید از این مانور راه اندازی خانه های هلال و آموزش روستاییان را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: این اقدام می تواند بعنوان پایلوت در تمامی روستاها اجرا شود.

پاشایی خاطر نشان کرد: جمعیت هلال احمر نهاد مردمی است و ارائه آموزش های امدادی برای مردم حائز اهمیت می باشد.

ارسال نظرات