خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین؛

کسب درآمد از محل موقوفات، موجب احیا و افزایش درامد موقوفات در چارچوب قانون می شود

حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: هرچه کسب درامد ما بیشتر باشد اجرای نیت در محل کسب شده بیشتر است و با کسب درامد به دنبال احیا و افزایش درامد موقوفات در چارچوب قانون هستیم.
کد خبر: ۹۴۶۲۶۸۳
|
۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹

قزوین_به گزارش خبرنگار بسیج، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی در صحن شورای اسلامی شهر قزوین ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت های این اداره کل بیام کرد: مجموعه اوقاف در ساختار همچون شهرداری می باشد با این تفاوت که املاک وقفی غیر قابل خرید فروش می باشد و متکی بر بودجه و دریافت های ‌دولتی برای کارکرد و خدمات خود نیست.

وی ادامه داد: هرچه کسب درامد ما بیشتر باشد اجرای نیت در محل کسب شده بیشتر است و با کسب درامد به دنبال احیا و افزایش درامد موقوفات در چارچوب قانون هستیم.

حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: شهر قزوین دارای املاک وقفی بیشماری است اما درامد حاصله قابل بیان نیست، با ۲۰ درصد املاک مستثنیات استان قزوین درامدی نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال می باشد که ارزش ریالی ان قابل مقایسه با درامد حاصل از این وسعت اراضی نمی باشد.

وی در ادامه به روند پیشرفت پروژه طرح توسعه امامزاده حسین اشاره نمود و خواستار سرعت کمی کیفی در راستای این طرح شد و اظهار داشت: پروژه امامزاده حسین پروژه اوقاف به تنهایی نیست و پروژه ای است که در آن به جهت جامعه شناسی و از بین رفتن بافت پیرامونی ان توجه نشده است. زیرا اوقاف در ان سال های تصویب این پروژه با اورده خود انکان احداث امکانات رفاهی و خدماتی همچون زایرسرا، پارکینگ و دیگر امکانات رفاهی را داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین افزود: اما به جهت اینکه امامزاده حسین شناسنامه استان قزوین است با یک نگاه استانی و فرادستگاهی به ان دیده شد و وارد این طرح شدیم و امیدواریم سرعت کمی کیفی این پروژه با همکاری و مساعدت و مشارکت دستگاه های مجری در طرح بیشتر شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار