خبرهای داغ:
در راستای برگزاری کنگره بین المللی میرزای نایینی

برگزاری پیش کنگره بین المللی علامه میرزای بزرگ نایینی در زادگاهش نایین

با حضور جمعی از اساتید و بزرگان حوزه پیش نشست کنگره بین اللملی میرزای نایینی در شهرستان نائین آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۴۶۲۳۱۳
|
۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از نایین؛ آیت الله اعرافی در پیش نشست کنگره بین المللی میرزای نائینی در جمع خبرنگاران بیان کرد:‌ شخصیت میرزای نائینی، شخصیتی جهانی در حوزه علمی جهان تشیع به شمار می‌رود.

رئیس کنگره بین المللی آیت الله نائینی افزود: شخصیت این عالم فرهیخته، جامع از لحاظ علمی، معنوی، اجتماعی، سیاسی است و وظیفه ما، معرفی این چنین شخصیت هایی به جامعه و مردم است.

در ادامه آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه اصفهان در مورد هدف کلی برگزاری چنین کنگره هایی تصریح کرد: برگزاری این کنگره ها برای جامعه امروزی که غرق در محتواها و خوراک های رسانه ای است، امری ضروری تلقی می‌گردد.

به گفته وی اگر چنین کنگره هایی بیشتر برگزار گردد، مردم با نقش روحانیت در جامعه بیشتر آشنا می شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ فال، دبیر کنگره آیت الله میرزای نائینی نیز در این پیش نشست گفت: سال جاری مصادف است با یکصدمین سال مهاجرت مرحوم آیت الله العظمی نائینی و به تعبیری تبعید ایشان از عراق به ایران که در قم مستقر شدند.

وی ادامه داد: در جهت نکوداشت و پاسداشت ابعاد علمی مرحوم نایینی، چهارکمیته علمی جهت بررسی این مهم و پیشبرد اهداف تشکیل شده است.

به گزارش خبر نگار بسیج، لوح یادبود آیت الله العظمی میرزای نائینی به مناسبت پیش نشست کنگره بین المللی این عالم فرهیخته درشب میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و فرزندش پاکش حضرت امام جعفر صادق (ع)در آستان مقدس امامزاده سلطان سید علی علیه السلام شهرستان نابین رونمایی گردید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها