سردار ظفری:

شهید همدانی یک اندیشمند و متفکر در حوزه فرهنگ بود

همدان-مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: شهید همدانی به عنوان یک اندیشمند و متفکر در حوزه فرهنگ بود، در دیدگاه شهید همدانی تمام جامعه ما بدون استثناء ازجمله افراد ایثارگر و فداکار هستند.
کد خبر: ۹۴۶۱۷۹۹
|
۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی ظفری در اختتامیه ششمین جشنواره هنری فانوس در همدان که با حضور مسئولین استانی، خانواده معظم شهدا و هنرمندان در تالار فجر برگزار شد، اظهار کرد: بزرگ‌ترین آروزی پیشکسوتان دفاع مقدس این است که  امروز هم فدای ملت شوند و در این راه جان خود را نثار کنند.

وی با بیان اینکه دشمن بداند این کنار هم قرار گرفتن‌ها پیامی دارد، افزود: جوانانی که امروز طنازی دارند به دلیل کم کاری فرهنگی، دچار هیجانات شده‌اند؛ البته اگر امروز هم کوچک‌ترین تعرضی به دختران سرزمینمان شود ما تا پای خون خود از آنها دفاع خواهیم کرد و تصور دشمن تصور اشتباهی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: شهید همدانی به عنوان یک اندیشمند و متفکر در حوزه فرهنگ بود، در دیدگاه شهید همدانی تمام جامعه ما بدون استثناء ازجمله افراد ایثارگر و فداکار هستند و هر شخصی که پذیرفته باشد در این مرز و بوم به زندگی خویش ادامه دهد و مقتدرانه از این خاک دفاع کند به طور قطع از ایثارگران محسوب خواهد شد.

*آثار ایجاد شده باید به عنوان سپر حوادث فرهنگی باشد

وی عنوان کرد: یکی از خصایص بارز شهید همدانی احترام به همه اقشار و به خصوص مقام شامخ مادران شهدا بود؛ افرادی که تاکنون از حقایق جامعه به دور مانده باید به این حقایق دست یابند و از آن به عنوان یک الگوی فاخر عبرت گیرند.

سردار ظفری بیان کرد: آثار ایجاد شده در این جشنواره باید به عنوان سپر حوادث فرهنگی باشد، فانوس‌ها رفیق و همراه ۴۰ساله رزمندگان در میدان جنگ بودند، اما هنر آن است که از  عنوان فانوس، واژه‌های تصویرپرداز جهانی ایجاد کرد، به طوری که این واژه اکنون به عنوان تبلوری از واقعیت‌های هنری محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون باید قدردان افرادی باشیم که در این جشنواره حضور یافتند و احساس تعلق به این مسأله پیدا کرده‌اند، همانطور که در زمان دفاع مقدس تمام افراد در جایگاه خود به عنوان یک قهرمان در جامعه حضور داشتند، اکنون هم برگزیدگان و تمام افرادی که در این جشنواره ورود پیدا کرده‌اند به عنوان قهرمان واقعی خواهند بود.

رئیس جشنواره هنری فانوس استان همدان ابراز کرد: افرادی که در این جشنواره حضور یافته‌اند دارای جایگاه شایسته‌ای در پیشگاه حق تعالی هستند که باید در حفظ، حراست و توسعه آن بکوشند، واژه دفاع به معنای دفاع همه جانبه است و پرداختن به هنری که در ذهن انسان‌ها است بی‌شک خود به نوعی دفاع محسوب می‌شود.

در ادامه سعید شعبانیان بیانیه جشنواره را قرائت کرد سپس گروه دف نوازی اسراء از کردستان به اجرا پرداختند؛ در پایان از برگزیدگان این جشنواره تقدیر به عمل آمد.

خبرنگار: فرزانه کیانپور

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار