خبرهای داغ:

تجدید میثاق مدیر و کارکنان مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور با شهدا در آستانه هفته دفاع مقدس در شیراز

مدیر و جمعی از کارکنان مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور در آستانه هفته دفاع مقدس ضمن بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس فارس با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا تجدید میثاق کردند.
کد خبر: ۹۴۵۷۹۳۲
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مدیر و جمعی از کارکنان مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور در آستانه هفته دفاع مقدس ضمن بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس فارس با آرمان های انقلاب اسلامی و شهدا تجدید میثاق کردند.
مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور در این دیدار، با بیان اینکه دفاع مقدس پس از انقلاب اسلامی، مهمترین واقعه تاریخی عصر حاضر هست، افزود: دفاع‌مقدس ما تمام جلوه‌های اعتقادی و دینی، انقلابی و فرهنگی ملی و میهنی ما را یک جا در خود جای داده است و از این حیث یک سرمایه معنوی برای تمام اعصار است.
جعفر ترک‌زاده با بیان اینکه این سرمایه معنوی همان گونه که رهبرمعظم انقلاب اسلامی مکرراً فرموده اند باید به انحاء مختلف حفظ شود، خاطرنشان کرد: ساده‌ترین راه برای حفظ این سرمایه معنوی، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگران و حماسه دفاع مقدس و نقل و نشر آن به نسلهای دیگر است.
ترک‌زاده افزود: باید قابلیتها و ظرفیتهای این واقعه مهم تاریخی، به دقت و ظرافت شناسایی، کشف، بازنمایی، بازگویی و بروزآوری شود و برای نسل حاضر و نسل های آینده که این واقعه را درک نکرده‌اند بازگویی و بیان شود و از این ظرفیتها و قابلیتها استفاده شود. ما هم در مدیریت اسناد و کتابخانه ملی جنوب کشور وظیفه و رسالت خود می دانیم که در این زمینه نقش‌آفرینی کنیم. در این راستا با حمایت و هدایت مدیر کل محترم و برخی مسئولین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس و تائید و ابلاغ مسئولیت توسط استاندار محترم فارس، توفیق یافتیم کارگروهی اختصاصی برای گردآوری و تدوین اسناد، تاریخ شفاهی و دانشنامه دفاع مقدس استان تشکیل دهیم و امیدواریم با شروع فعالیت رسمی آن در هفته دفاع مقدس، پایگاهی کار آمد برای انجام فعالیت های تخصصی، علمی و پژوهشی و آموزشی و تولید و نشر دانش در زمینه دفاع مقدس شکل گیرد.
مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور در ادامه گفت: در هفته دفاع مقدس با برنامه‌ریزی و همکاری که با حجت الاسلام انصاری‌نژاد، مدیر واحد ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس صورت گرفته اقدام به برگزاری نمایشگاه آثار و انتشارات دفاع مقدس خواهیم نمود که رونمایی از آثار تازه منتشر شده و معرفی سایر آثار منتشر شده در زمینه دفاع مقدس در دستور کار این نمایشگاه خواهد بود.
ترک‌زاده افزود: این اتفاق با افتتاح و راه اندازی تالار اطلاع‌رسانی مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور مقارن شده و به برکت خون شهدا و به مناسبت هفته دفاع مقدس افتتاح این تالار با برگزاری نمایشگاه آثار و مکتوبات دفاع مقدس همزمان خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار