بسیج گزارش می دهد؛

اربعین،موسوم بهار دلدادگی در خزان نارس / عاشقانی چشم به راه لحظه وصال

ساری-درحالی که فصل خزان می‌خواهد آرام و بی صدا سایه خود را برسر زمین پهن کند، رستاخیز عظیمی به نام پیاده روی اربعین در حال وقوع است که زمینیان را از هر نقطه از جهان برای رسیدن به کشتی نجات حسین (ع) راهی کربلا می‌کند.
کد خبر: ۹۴۵۶۵۱۶
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،علی ابراهیمی گتابی- فصل عاشقی این بار در هفته‌های پایانی شهریوماه رقم خورده است و صدای پای بهار دلدادگی از کوچه پس‌کوچه‌هایی که حال وهوای پاییزی به خود گرفته اند، شنیده میشود. در روز‌هایی که خانواده‌ها آماده می‌شوند تا فرزندان خویش را برای شروع درس و مدرسه آماده کنند، جاذبه مغناطیس حسینی قلب مردم را برای پیاده روی در مسیر اربعین به تپش انداخته است تا در مکتب و مدرسه حسینی، درس حق طلبی و ایثار بیاموزند. کسی نیست در این روز‌ها که دلش برای طریق الحسین (ع) نتپد. عده‌ای یا زائرند یا دلشان را همراه زائران روانه کربلا کردند تا در این مسیر عاشقی با آن‌ها همقدم شوند.

گزارش
درحالی که فصل خزان می‌خواهد آرام و بی صدا سایه خود را برسر زمین پهن کند، رستاخیز عظیمی به نام پیاده روی اربعین در حال وقوع است که زمینیان را از هر نقطه از جهان برای رسیدن به کشتی نجات حسین (ع) راهی کربلا می‌کند. دیار علویان هم که عشق و دلدادگی شان به علی و اولاد علی (ع) ریشه تاریخی دارد، همچون قطراتی از دریا برای پیوستن به اقیانوس متلاطم شش گوشه حضرت عشق سر از پا نمی‌شناسند.

گزارش
آئین بدرقه گروهی از زائرین اربعین حسینی به صورت همزمان در ساری و چالوس برگزار شد و ۲ هزار دلداده حسینی در قالب ۵۷ دستگاه اتوبوس به صورت رایگان و بابدرقه مسئولین استانی عازم مرز مهران شدند تا در بزرگترین همایش جهانی که مقدمه‌ای برای ظهور حضرت منجی است، شرکت کنند.


حال و هوای زائرینی که در آئین بدرقه اربعین حسینی در حسینیه عاشقان کربلای ساری جمع شدند، دیدنی است و آنچه که بیشتر به چشم می‌آید، حضور چشم گیر نسل‌های سوم و چهارم در کنار نسل‌های اول و دوم انقلاب است که رهسپار پیاده روی اربعین هستند.

گزارش
یکی از شرکت کنندگان در اربعین حسینی، پرستار جوانی است که در بیمارستان رازی قائم شهر مشغول به کار است. مهدویان در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: «من به نیابت از شهدای مدافع سلامت و شهدای مدافع حرم عازم کربلا می‌شوم و امیدوارم همه بتوانند در پیاده روی اربعین شرکت کنند و اگر کسی توفیق حضور در این مراسم را نداشت ان شاء الله سال بعد بتواند، در این مراسم شرکت کند.»

به نیابت از شهدای مدافع سلامت و شهدای مدافع حرم عازم کربلا می‌شوم 

این پرستار جوان خاطرنشان می‌کند:« در دوران کرونا پرستاران و کادر درمانی برای حفظ سلامت مردم از جان خویش گذاشتند و عده‌ای هم در این راه به شهادت رسیدند برای همین به صورت ویژه می‌خواهم نائب الزیاره شهدای مدافع سلامت باشم.»

گزارش

آن طرف تر، جوانی در حسینیه است که تیپ و ظاهرش با زائرین دیگر کمی فرق دارد، اما وقتی با او همصحبت می‌شویم، عشق و شور امام حسین (ع) از قطرات اشکی که گوشه چشمانش را‌تر کرده، دیدنی است. کاظمی جوان بابلی در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: «عشق به امام حسین (ع) یک اعتقاد قلبی است و پدر و مادرم از بچگی این عشق را در دلم نهادینه کردند و به سن و سال و ظاهر آدم‌ها نیست.»

گزارش
حسینیه مملو از زائر است. عده‌ای یک گوشه‌ای نشسته و دعا می‌خوانند، یک سری جوان تر‌ها هم مشغول عکس یادگاری گرفتن هستند. به سراغ دو مردی می‌رویم که سربند سبز یا اباعبدالله الحسین (ع) به سر بسته و گرد پیری روی سر و صورتشان نشسته است. با سلام و احوال پرسی سر صحبت را با این دو نفر از نسل اول انقلاب باز می‌کنیم. طاهری در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: «بعد از دوسالی که کرونا ما را از پیاده روی اربعین محروم کرد، امسال با باز شدن مرز‌ها و بهتر شدن شرایط تصمیم گرفتیم به پیاده روی اربعین برویم. الان هم با گذرنامه موقت عازم هستیم.»

گزارش
اربعین طلبیدنی است. تک تک زائر‌ها انتخاب شدند تا همقدم با بانوی دمشق وهمراه با کاروان اسرای شام به کربلا بروند. این دو رفیق کهنه که بگفته خودشان دو هم محله‌ای و هم مسجدی هستند، انتخاب شدند تا کاروان آل الله را همراهی کنند. کریمی پیرمرد ساروی که تا اسم امام حسین (ع) می‌آید بغضش می‌ترکد و اشک از چشمانش جاری می‌شود، ادامه میدهد: «رفتن به پیاده روی اربعین دست ما نیست، عشق امام حسین (ع) است که باعث می‌شود دست از کار و زندگی بکشیم و توی این سن پا در مسیر کربلا بگذاریم.»

گزارش

در میان زائرین، زوج جوانی به چشمان میخورند که با کودک ۱۰ ماهه خود عازم پیاده روی اربعین هستند. با دیدن آن‌ها این مداحی در ذهنمان تداعی می‌شود که من غم مهر حسین (ع) را با شیر از مادر گرفتم.

دلم میخواهد فرزندم یار امام زمان (عج) شود

خانم رستمی مادر نسل سوم انقلاب که ساروی است، درباره حس و حالش به خبرنگار ما می‌گوید: «خیلی‌ها شاید بگویند با بچه ۱۰ ماهه سخت است، اما دلم میخواهد فرزندم یار امام زمان (عج) شود و برای همین نوزادم را در این سفر با خودم آوردم تا عشق به امام حسین (ع) را از کودکی یاد بگیرد.» 

پس از دوسال وقفه وچشم انتظاری مردم برای شرکت در اربعین حسینی امسال در یک ابتکاری نو به همت سپاه کربلا و استانداری مازندران زمینه سفر و حضور آسان و رایگان ۲۰۰۰ زائر و خادم مازندرانی در قالب ۵۷ دستگاه اتوبوس در بزرگترین اجتماع همبستگی و عدالت خواهی جهان اسلام در مسیر نجف تا کربلا فراهم شده است.

گزارش

استاندار مازندران در گفتگو با خبرنگار بسیج در ساری،با اشاره به اینکه اعزام زائرین به مراسم پیاده روی اربعین، تداعی کننده اعزام رزمندگان دوران دفاع مقدس به جبهه است، گفت: خیلی خوشحالم که امروز در این جمع حضور دارم . این کاروان عاشورایی به نمایندگی از مردم مازندران مسیر راهپیمای اربعین را طی می کنند.

دکتر حسینی پور افزود: به لطف شهدا و امام شهدا راه کربلا باز شد و امروزه مردم با امنیت کامل در این مسیر حرکت می کنند.

ان شالله مسیر اربعین به آزادسازی قدس عزیز منجر شود که این آرزوی مردم  است

استاندار مازندران با بیان جمله تاریخی امام راحل که راه قدس از کربلا می گذرد، ابراز امیدواری کرد که ان شالله مسیر اربعین به آزادسازی قدس عزیز منجر شود که این آرزوی مردم ، آزادی‌خواهان و شیعیان است.

گزارش

در ادامه سردار مسلمی هم در گفتگو با خبرنگار بسیج در ساری، با تصریح بر اینکه اربعین حسینی تجدید پیمان دوباره با عاشورای حسینی است، گفت: عاشورای حسینی باعث حیات اسلام است و دشمنان این پیام را به خوبی دریافت کردند که انچه از بین خواهد رفت کفر و باطل است.

عاشورای حسینی باعث حیات اسلام است و دشمنان این پیام را به خوبی دریافت کردند که انچه از بین خواهد رفت کفر و باطل است

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه اربعین حسینی نشانه ظهور حضرت حجت است(عج) است، خاطرنشان کرد‌: اسلام بالنده تر از گذشته برای تحقق ظهور منجی راه خود را ادامه میدهد و راهپیمایی اربعین نشانه تحقق تمدن نوین اسلامی است.

سردار مسلمی در ادامه با اشاره به اینکه باید کمک کنیم تا پیاده روی اربعین هرچه باشکوه‌تر از گذشته برگزار شود، افزود: مردم برای برپایی و تعظیم شعائر اسلامی همیشه در عرصه هستند که حضور ۲۵ میلیون زائر حسینی در کربلای معلا گواه این مدعاست.

فرمانده سپاه کربلا با تاکید بر اینکه بعنوان پاسدار انقلاب وظیفه داریم برای برپایی هرچه باشکوه‌تر مراسم پیاده روی اربعین، از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم، گفت: اقدامات لازم برای حضور ۲ هزار نفر در قالب ۵۷ دستگاه اتوبوس برای شرکت در مراسم اربعین فراهم شده است که این پیشنهاد از جانب استاندار مازندران بوده و ما هم بعنوان یک خدمتگزار در کنار مسئولین انجام وظیفه می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار