خبرهای داغ:
فرماندار نهاوند:

زنان کارآفرین می‌توانند عامل مهمی برای توسعه به شمار آیند

همدان-فرماندار نهاوند گفت: زنان کارآفرین می‌توانند از نظر نیروی کار عامل مهمی برای توسعه به شمار آیند، بانوان کارآفرین با ایده‌های خلاقانه کسب و کار و شرکت‌های موفق‌ خود در حال تغییر دنیا هستند.
کد خبر: ۹۴۵۶۴۴۷
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ضرغام احمدوند در جلسه مشکلات زنان کارآفرین شهرستان نهاوند اظهار داشت: کارآفرینی امری دشوار است و زنان کارآفرین می‌توانند از نظر نیروی کار عامل مهمی برای توسعه به شمار آیند، بانوان کارآفرین با ایده‌های خلاقانه کسب و کار و شرکت‌های موفق‌ خود در حال تغییر دنیا هستند.

وی با بیان اینکه در جهان زنان هر روز نقش بزرگ‌تری در اقتصاد کشور خود دارند، افزود : امروزه نقش زنان در ایجاد کسب و کارهای جدید مورد توجه قرار گرفته و سهم وسیعی از زنان از همین طریق وارد بازار کار شده‌اند.

فرماندار نهاوند تصریح کرد: هدف از تشکیل این جلسه نشستن پای درد دل کارآفرینان و بررسی مشکلات و موانع سد کار آنها است.

وی بیان داشت: مهمترین مشکلاتی که در سطح شهرستان نهاوند برای کارآفرینان مطرح است، مشکل بازار فروش به محلی برای عرضه محصولات کارگاه‌های خانگی و عدم نمایشگاه دائمی صنایع دستی است.

احمدوند با اشاره به اینکه کار واسطه به ضرر تولید کننده و خریدار است، گفت: ایجاد بازارچه‌های دائمی نمایشگاه فروش محصولات کارگاه‌های خانگی و مشاغل خانگی می‌توانند به رونق این کارگاه‌ها کمک کند، این نمایشگاه دائمی می‌تواند به حذف واسطه کمک کند و خریدار و کارآفرین به صورت مستقیم با هم در ارتباط باشد.

وی افزود: صنایع دستی باید در دسته‌های مختلف دسته‌بندی شوند و قالب بندی شده و برای هر دسته اتحادیه‌ای تشکيل شود تا در غالب آن اتحادیه‌ها به مشکلات این اقشار رسیدگی شود و در راستای توسعه گام‌های بعدی را برداریم.

فرماندار نهاوند ضمن اینکه مسئولین دغدغه بیشتری برای مشاغل خانگی و کارآفرینان دارند، و معتقدیم که مشکلات باید ابتدا در سطح شهرستان سپس استان و کشور مرتفع شود، گفت: دغدغه‌های ما مسئولین در شهرستان برای صنایع دستی و مشاغل خانگی خیلی بیشتر از خود کارآفرینان است و به همین منظور پیگیر احداث خانه خلاق و نمایشگاه دائمی صنایع دستی در شهرستان هستیم و به زودی این دو مرکز راه‌اندازی خواهند شد.

*لزوم ایجاد بازارچه‌های دائمی برای رونق مشاغل خانگی

معاون عمران و برنامه‌ریزی فرماندار نهاوند نیز در ادامه بیان کرد: اصلی‌ترین و مهمترین مشکلات صنایع دستی و مشاغل خانگی عدم بازار فروش و محلی برای فروش محصولات کارگاه‌های خانگی است.

سلگی با بیان اینکه ایجاد بازارچه‌های دائمی می‌تواند رونق خوبی به مشاغل خانگی یا کارگاه‌های خانگی بدهد، افزود: زنان کارآفرین با بهره‌گیری از خلاقیت و ریسک پذیری خود می‌توانند تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند و از این طریق با بازار کسب و کار ارتباط برقرار کنند.

*حلقه‌ مفقوده در بحث مشاغل خانگی، عدم بازار فروش محصولات کارگاه‌های خانگی است

مسئول امور بانوان فرمانداری نهاوند نیز اظهار داشت: در دنیای امروز، زنان قادر هستند در موضع قدرت قرار گیرند و موفقیت‌های بزرگی را خلق کنند.

قپانوری گفت: زنان کارآفرین موفق ایرانی علاوه بر اینکه مادران و همسرانی دلسوزند، توانسته‌اند با ارائه‌ خدمتی بزرگ، بسیاری از افراد را صاحب شغل مناسب کنند.

وی با بیان اینکه اگرچه این بانوان، محدودیت‌ها و شکست‌هایی هم داشته‌اند، اما آن‌ها راه خود را ادامه داده و مأیوس نشده‌اند، افزود: متأسفانه در شهرستان نهاوند یک حلقه‌ مفقوده در بحث مشاغل خانگی به چشم می‌خورد و آن هم عدم بازار فروش محصولات کارگاه‌های خانگی است.

مسئول امور بانوان فرمانداری نهاوند تصریح کرد: با برطرف شدن این مشکل کارگاه‌های خانگی رونق گرفته و کارآفرینان را به مسیر توسعه هدایت می‌کند. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار