خبرهای داغ:

برگزاری دوره تخصصی رزم در جنگل توسط گردان 105 حضرت امام حسین(علیه السلام)

دوره تخصصی عملی رزم در جنگل و محيط هاي ويژه، با هدف ارتقاء آمادگی‌های رزمی و بالا نگه داشتن توان رزم گردان با حضور بسیجیان و رزمندگان گردان 105 حضرت امام حسین(علیه السلام) در جنگلهای شمال کشور برگزار گردید.
کد خبر: ۹۴۵۵۳۸۹
|
۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبر گزاری بسیج و به نقل از روابط عمومی و تبلیغات لشکر ۱۴ حضرت امام حسین(علیه السلام)، دوره تخصصی عملی رزم در جنگل و محيط هاي ويژه، با هدف ارتقاء آمادگی‌های رزمی و بالا نگه داشتن توان رزم گردان با حضور بسیجیان و رزمندگان گردان 105 حضرت امام حسین(علیه السلام) در جنگلهای شمال کشور برگزار گردید.

فرمانده گردان ۱۰۵ حضرت امام حسین (علیه السلام) بيان داشت: و در راستای عمل به فرمایش فرمانده معظم کل قوا که فرمودند: همه دستگاهها اعم از وزارت دفاع تا ارتش و سپاه باید آمادگی های نظامی و دفاعی خود را روز به روز افزایش دهند، اولین دوره تخصصی رزم در جنگل و محيط هاي ويژه، جهت رزمندگان گردان 105 حضرت امام حسین(علیه السلام) برگزار گردید.

این فرمانده افزود: آموزش مؤثر ترین مؤلفه در ارتقاء توان رزم پایدار است، اقتدار و بالندگی هر نیرو به نحوی به آموزش آن نیرو و یگان وابسته است، لذا هر چه آموزش عميق تر و کیفی تر باشد، رشد و پیشرفت و دست یابی به موفقیت آسان‌تر می شود، لذا این گردان در راستای انجام مأموریت ها و با هدف ارتقاء آمادگی‌های رزمی و بالا نگه داشتن توان رزم نیروهای خود اقدام به طرح ریزی و اجرای تمرینات عملی در محیطی کاملأ رزمی و ويژه نموده است.

این فرمانده در ادامه بیان داشت: در این دوره تخصصی که به مدت چهار روز و در محل جنگل های شمال کشور برگزار گردید، سعی شد آموزش های تخصصی این حوزه (رزم در محیط های ویژه) از جمله : آشنایی و زندگی در جنگل ، پیاده روی برد بلند در جنگل ، اجرای عملیات کمین و ضد کمین ، جهت یابی و نجوم شناسی، ناوبری پیاده در جنگل، زندگی در شرایط سخت و ... بصورت عملی طرح ریزی و اجرا گردید .

لازم به ذکر است از دیگر برنامه‌های جانبی این اردو زیارت آستان مقدس امامزاده گان حضرات حسین ابن علی بن موسی الرضا(علیه السلام) و امامزاده هاشم (علیه السلام) بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار