خبرهای داغ:
دبیر ششمین جشنواره هنری تولیدات فانوس خبر داد

برگزاری جشنواره فانوس در ۵ بخش اصلی و یک بخش ویژه

دبیر ششمین جشنواره هنری تولیدات فانوس با بیان اینکه این جشنواره امسال در ۵ بخش اصلی و یک بخش ویژه برگزار می‌شود، گفت: موضوعات جشنواره در خصوص دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان وطن است.
کد خبر: ۹۴۵۴۰۲۵
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، رضا ینگیجه در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون ششمین دوره جشنواره هنری فانوس، ضمن تبریک هفته دولت، اظهار کرد: امسال این جشنواره در سطح استان همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: باید در استان فضایی ایجاد کنیم تا هنرمندانی که در این فضا وارد می‌شوند هم بتوانیم آثار آنها را به خوبی اکران و بازنشر کنیم و هم اینکه در کنار تولید محتوا بتوانیم کمک فکری به هنرمندان بدهیم تا در حوزه دفاع مقدس آثار فاخری تولید کنند، چرا که در جشنواره‌های گذشته که در استان برگزار می شد بعد از اختتامیه، پرونده جشنواره بسته می‌شد و هیچ تاثیری را از فرایند جشنواره در استان شاهد نبودیم.

دبیر ششمین جشنواره هنری تولیدات فانوس با بیان اینکه جشنواره امسال را در ۵ بخش اصلی و یک بخش ویژه برگزار خواهیم کرد، گفت: موضوعات جشنواره در خصوص دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان وطن است.

وی ادامه داد: این جشنواره شامل ۲۲ رشته در بخش‌های مختلفی چون هنرهای نمایشی؛ شامل تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی و متن نمایشنامه، موسیقی و سرود؛ شامل موسیقی باکلام و بی کلام و سرود و همخوانی، هنرهای تجسمی؛ شامل عکس، نقاشی دیجیتال، نقاشی دستی، طراحی پوستر و بیلبورد، مجسمه سازی و خوشنویسی نستعلیق است.

ینگیجه عنوان کرد: در بخش رادیویی نیز شامل نمایش رادیویی و پادکست و در بخش تلویزیونی و سینمایی؛ سریال داستانی، فیلم داستانی بلند و کوتاه، تله تئاتر، انیمیشن، مستند بلند و کوتاه و نماهنگ است.

وی اضافه کرد: بخش ویژه استانی؛ زندگی و سیره سرلشکر شهید حاج حسین همدانی و بخش ویژه کشوری؛ ۲۵ آبان سال ۶۱ سالروز حماسه و ایثار مردم اصفهان است که آثار فاخری را در این زمینه تولید خواهیم کرد.

دبیر ششمین جشنواره هنری تولیدات فانوس با اشاره به اینکه در کنار ما ۱۳ نهاد کمک کردند، افزود: در فرصت بسیار کوتاه تا ۱۵ شهریور باید آثار جمع آوری شود و تا پایان شهریور داوری را باید انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: رسالت ما این است که بتوانیم این موضوعات را به خوبی برای مردم جابیندازیم و کاری کنیم تا اثرهایی که تاکنون به جشنواره نیامدند وارد جشنواره شوند تا شناخته شوند و در کنار این جشنواره در اختتامیه یک بزرگداشت و نکوداشت خواهیم داشت.

در پایان این مراسم از پوستر جشنواره رونمایی شد.

گفتنی است؛ استان همدان در سال ۹۳ در شهرستان نوشهر بهترین رتبه را در بخش آثار دفاع مقدس کسب کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات