مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی:

بازسازی خانه‌های سیل‌زده آهنگران شتاب می گیرد

محترمی گفت: عملیات اجرایی احداث منازل مسکونی آسیب دیده از سیل در روستای آهنگران استان مرکزی که از یک هفته گذشته آغاز شده است شتاب می‌گیرد.
کد خبر: ۹۴۵۱۵۹۵
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی، امید محترمی مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی ، با اشاره به اینکه یک هفته پس از وقوع سیلاب در روستای آهنگران عملیات اجرایی بازسازی منازل مسکونی آسیب دیده از سیل آغاز شده است، اظهار کرد: عملیات خاکبرداری و پی‌کنی برای احداث منازل مسکونی این روستا انجام شده و در حال حاضر کار تهیه و تخلیه مصالح مورد نیاز انجام می‌شود.

وی بیان کرد: پس از وقوع سیلاب در این روستاها بلافاصله امدادرسانی و تخلیه گل و لای و شستشوی منازل روستا انجام شد و در مرحله بعدی تعمیر لوازم خانگی مردم روستا در دستور کار قرار گرفت که طی روزهای گذشته به پایان رسید.

محترمی بیان کرد: بخشی از جمعیت روستا که به منازل آنها خسارت وارد شده است در نقاط ایمن اسکان داده شده‌اند و مشکلی بابت تامین آب، برق، گاز و سایر نیازها در نقاطی که مستقر و سازماندهی شدند وجود ندارد.

وی با اشاره به میزان خسارت وارده متاثر از سیلاب در استان مرکزی نیز گفت: تیم‌های کارشناسی در حوزه‌های گوناگون شامل زیرساختی، راه‌ها، بناهای مسکونی، کشاورزی و قنوات، دام‌ها و ... با تشکیل کمیته‌های مختلف متشکل از دستگاه‌های گوناگون اقدام به بررسی خسارت وارده کردند که جمع بندی صورت گرفته حاکی از بروز خسارت ۱۴۶۰ میلیارد تومانی سیلاب به استان است.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی در ادامه گفت: از زمان اعلام آماده‌باش برای وقوع سیلاب در سطح استان و به عبارتی قبل، حین و بعد از وقوع سیلاب ۷۶۰ گروه و اکیپ متشکل از دستگاه های مختلف کمک رسانی کردند.

او با اشاره به درگیری حدود ۴۰ روستای استان مرکزی با سیلاب گفت: میزان درگیری روستاهای استان با سیلاب متفاوت بوده است، به گونه‌ای که در یک روستا فقط جاده، در برخی روستاها چند واحد مسکونی و در روستایی نظیر آهنگران کل روستا در محاصره سیلاب بوده است.

محترمی افزود: در امدادرسانی به روستای آهنگران که بیشترین خسارت سیلاب متوجه این روستاست افزون بر ۴۵۰ امدادگر و نیروی جهادی و دستگاههای اجرایی خدمت رسانی کردند که در کمترین زمان ممکن و منطبق بر استانداردهای تعریف شده عملیات بازتوانی و امدادرسانی را انجام دادند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار