خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام خطاط:

باید مراقب لبخند رضایت دشمن بود

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ضرورت داشتن بصیرت، گفت: لبخند رضایت دشمن نشانه راه اشتباه مخاطب این لبخند است و لذا باید مراقب لبخند رضایت دشمن بود.
کد خبر: ۹۴۴۹۷۶۰
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام عبدالامیر خطاط، استاد حوزه و دانشگاه روز یکشنبه در مراسم عزاداری هیات عاشقان ثارالله (ع) ناحیه بسیج امام رضا (ع)، یکی از ویژگیهای منحصر به فرد حضرت عباس (ع) را دارای بصیرت دانست و افزود: ایشان وقتی صدای امان نامه کفر را می‌شنود اصلا پاسخ نمی‌دهد چون می‌داند دشمن خیر اسلام را نمی‌خواهد.

وی اظهار کرد: آنچه موجب شد در ماجرای حکمیت ولایت تنها بماند به واسطه بی‌بصیرتی و نداشتن تشخیص بود. ولی یاران امام حسین (ع) همه اهل بصیرت بودند و لذا فریب نخوردند.

استاد حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: اولین مقدمه برای کسب بصیرت داشتن تقوا است زیرا در آیات قرآن تاکید شده است که اگر تقوایی الهی داشته باشید، خدا به شما قدرت تشخیص حق و باطل می‌دهد ولی انتخاب‌هایی که براساس هوا و هوس باشد، انسان را به مسیر انحرافی می‌کشاند و از مسیر مقدور می‌کند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از راه‌های تشخیص حق دیدن موقعیت دشمن و تنظیم کردن موقعیت خود بر خلاف نظر دشمن است و بر همین اساس باید مراقب بود که دشمن از چه کسی حمایت می‌کند و به چه کسی حمله می‌کند.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها