خبرهای داغ:
مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان:

سپاه و بسیج باید الگوی عاشورایی امروز باشند

همدان-سرهنگ مختاری با بیان اینکه سپاه و بسیج باید الگوی عاشورایی امروز باشند، گفت: در انقلاب اسلامی ایران نیز همانند واقعه عاشورا جریانات اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۹۴۴۹۱۹۷
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴

سرهنگ علی مختاری معین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار کرد: اگر بخواهیم جریان محرم سال ۶۱ را بررسی کنیم با گذشت این همه زمان طولانی باید کالبدشکافی خوبی انجام دهیم.

وی گفت: عبرت‌های عاشورا بهتر از درس‌های عاشورا است؛ در حادثه عاشورا پنج جریان اصلی وجود داشت که در واقعه عاشورا خوارج جریان اولی بودند که در مقابل امام حسین (ع) ایستادند.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان تصریح کرد: جریان دومی که در مقابل امام حسین(ع) ایستادند دنیاطلبان بودند که مقام و شهوت چشم آنها را بسته بود و شیطان به آنها غلبه کرده بود، دنیاطلبی در واقع نفس اماره انسان است و با غلبه بر نفس لوامه انسان را به سقوط می‌کشاند.

وی با بیان اینکه جریان سوم در اصل به خونخواهی خلیفه سوم در عاشورا حضور پیدا کرده بودند، گفت: جریان چهارم انسان‌هایی بودند که هیچ گونه تفکری نداشتند و عموماً انسان‌های بی‌خاصیت جامعه بودند و هر طرفی که قومی بود در رکاب آنها بودند.

مختاری در ادامه به جریان پنجم اشاره کرد و گفت: جریان پنجم همان سلیمان سرد خزایی و یاران وی و کسانی بودند که دچار شک و تردید شده بودند و مسئولیتی که بر دوش آنها بود، نتوانستند آن را به درستی انجام دهند یعنی به موقع عمل و حرکت نکردند که وقت و فرصت از بین رفت.

وی با بیان اینکه سپاه و بسیج باید الگوی عاشورایی امروز باشند، افزود: در انقلاب اسلامی ایران نیز همانند واقعه عاشورا جریانات اتفاق می‌افتد که باید آنها را با جریان‌های صدر اسلام و عاشورا تطبیق داد.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان عنوان کرد: امروز کسانی هستند که پوسته‌ای از اسلام را گرفته و علیه اسلام اصیل دشمنی می‌کنند، همان‌هایی که در سوریه مردم مسلمان را یکی پس از دیگری می‌کشند، همان‌هایی که در عراق توسط داعش کشته شدند.

وی در ادامه به فتنه‌گران عاشورا و فتنه‌گران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در جریان عاشورا آنهایی که دنبال پست و مقام بودند فتنه‌گران عاشورا بودند بنابراین فتنه گرانی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به وجود آمدند در تمام آنها ریاست‌طلبی، مقام پرستی و سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح بوده است.

مختاری خاطرنشان کرد: استراتژی فتنه‌گران این است که انقلاب اسلامی را ساقط کنند، آنهایی که مدام شعار مردم‌سالاری سر می‌دهند ونه تنها به فکر خدمتگزاری به نظام و مردم نیستند بلکه به دنبال کسب ثروت و قدرت خود هستند این عده از افراد کسانی هستند که حق و باطل را از هم تشخیص نمی‌دهند. این گروه همانند کسانی هستند که در مقابل امام حسین (ع) ایستادند گرچه ادعای مسلمانی داشتند و نتیجه چه شد؟ ایستادگی در مقابل امام حسین (ع) که بنی امیه و بنی عباس مدت زیادی حاکم شدند که جز فساد هیچ کاری نکردند.

وی گفت: ریشه همه فتنه‌ها ایستادن در مقابل ولایت فقیه و نظام اسلامی است، بنابراین باید بدانیم انقلاب اسلامی را ولایت فقیه نگه می‌دارد که ستون نظام اسلام است.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان تصریح کرد: معیار انتخاب باید درست باشد بنابراین هر کس با ولایت فقیه باشد به طور قطع رستگار می‌شود و ملاک ولایت ولایت مطلقه فقیه است .

وی عنوان کرد: یک سوال اساسی این است چرا امسال شمر و خوارج و کسانی که امروز در کشورمان منحرف شدند؟ و پاسخ این است که اینها بصیرت نداشتند و در تشخیص حق از باطل دچار شک و تردید و دودلی شدند و مهمتر اینکه از ولایت فاصله گرفتند و دنبال تجملات رفتند و عاقبت همه آنان ختم به خیر نشد.

انتهاس پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار