همزمان با ششم محرم الحرام:

همایش احلی من العسل به یاد حضرت قاسم ابن الحسن (ع) در سیریک برگزار شد

همزمان با ششمین روز از ماه محرم، روز متعلق به حضرت قاسم‌ بن الحسن (ع) همایش سوگواره احلی من‌العسل در شهرستان بندر سیریک برگزارشد.
کد خبر: ۹۴۴۹۱۹۵
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان سیریک در این مراسم گفت: این همایش با حضور دانش آموزان پسر به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و ترویج فرهنگ ولایت پذیری نوجوان 13 ساله دشت کربلا، حضرت قاسم ابن الحسن(ع) برگزار گردید.
ذاکری ادامه داد: نوجوانان ما باید با اسوه های راستین و واقعی نظیر حضرت قاسم بن الحسن علیه‌السلام از شهدای نوجوان کربلا و حسین فهمیده شهید نوجوان دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند و باید قبل از اینکه رسانه های بیگانه و دشمن برای نوجوانان ما الگوسازی و اسوه سازی که بیشتر هم دروغین است، بکنند، ما باید بسترهای معرفی اسوه های واقعی و اسلامی را برای نوجوانمان مهیا کنیم.
وی اضافه کرد: خانواده ها و مراکز آموزشی و تربیتی بیشترین نقش را برای معرفی سبک زندگی و اسوه سازی نوجوانان و جوانان دارند و در این میان فضای مجازی نیز نقش موثری دارد.
ذاکری یادآورشد: بنای ما بر این است که نوجوانان در فضای معنوی مساجد، حسینیه ها و هیات های مذهبی حضور پر رنگ و فعال تری داشته باشند و از میان همین نوجوانان افرادی مثل شهید فهمیده برای جامعه معرفی شود.
این مراسم معنوی با حضور حضرت حجت الاسلام و المسلمین سالاری امام جمعه شهرستان سیریک ، خواجه دادی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری شهرستان و جمعی از مسوولان و فرماندهان نظامی، انتظامی و بسیج و انوجوانان عزادار در حسینیه شهیدمردان بخش بمانی شهرستان‌ سیریک برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار